Зеленський: на залізниці стартує "Велике будівництво"

Все про економіку та фінанси

Президент Володимир Зеленський заявив, що оновлення залізниці, модернізація рухомого складу та залізничних шляхів стане наступним важливим напрямком програми «Велике будівництво».

«Вперше за 12 місяців Укрзалізниця вийшла на прибутковість. Вперше за тривалий час підвищено вартість вантажних перевезень; занижені тарифи на користь великого бізнесу – в минулому. Замість них – додаткові на сьогодні вже 2 мільярди гривень, які Укрзалізниця отримала цього року, і понад 12 мільярдів гривень, які компанія обов’язково отримає в наступному», – зазначив глава держави.

Також, за його словами, створені умови, коли Укрзалізниця купує електроенергію безпосередньо в державного постачальника, а не через фірми-прокладки, і таким чином заощаджує 4 млрд грн. Крім того, було відновлено співпрацю з "ключовим національним підприємством у сфері вагонобудування" – Крюківським заводом, який сьогодні представив нові дизельні поїзди. Три з них Укрзалізниця отримає вже до кінця року.

«Також цьогоріч Укрзалізниця отримає 20 нових спальних вагонів – перші з анонсованої сотні. У планах за два наступних роки побудувати ще 500 таких. Це сучасні українські купейні вагони, за які справді не соромно», – зауважив В. Зеленський.

Серед іншого триває закупівля сучасних електропотягів для проекту City Express, перші поїзди якого мають вийти на маршрут у Києві, Харкові та Дніпрі наступного року.

Президент також анонсував початок наймасштабнішого за роки незалежності будівництва й модернізації рухомого складу та залізничних шляхів.

«Це – програма з оновлення вантажних вагонів до 2028 року. Це десятки тисяч вагонів, тисячі нових робочих місць, це формування нового ринку загальним обсягом 107 мільярдів гривень», – повідомив він.

Міністр інфраструктури Олександр Кубраков зазначив, що до кінця року експерти Deutsche Bahn Engineering & Consulting завершать план трансформації пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця», а з наступного року запланована передача пасажирських перевезень в управління компанії Deutsche Bahn Engineering & Consulting.

«У Deutsche Bahn є конкретний досвід у Казахстані – він досить успішний, ми бачили фінансові результати їхньої залізниці. І очікуємо, що наші будуть не менші», – зазначив міністр.

О. Кубраков наголосив, що у планах – до 2024 року електрифікувати щонайменше 500 км та розширити мережу швидкісного міжрегіонального сполучення «Інтерсіті+» до понад 10 областей. Зокрема, йдеться про Ужгород, Чернівці, Луцьк, Житомир, Чернігів, Суми, Кропивницький, Маріуполь, Миколаїв, Херсон.

«Скоро поєднаємо швидкісною залізницею Київ та Черкаси», – розповів міністр.

Серед пріоритетних проектів з електрифікації на 2022 рік: Долинська – Миколаїв – Колосівка; Ворожба – Суми; Житомир – Новоград-Волинський.

Для оновлення рухомого складу Укрзалізниці в найближчі роки заплановано побудувати 500 нових спальних вагонів та капітально відремонтувати 150 вагонів, закупити 20 дизельних поїздів, 80 сучасних електричок, 60 модернізованих потягів, 10 нових поїздів для «Інтерсіті».

Також, за словами очільника Мінінфраструктури, з наступного року заплановано повністю модернізувати парк вантажних вагонів. Йдеться про будівництво 46 тис. нових піввагонів і зерновозів, яке буде профінансоване як Укрзалізницею, так і за допомогою приватних інвесторів.

Крім того, з наступного року будуть створені умови для державного лізингу, йдеться в повідомленні Офісу президента.