ВР зробила крок до розширення повноважень НКЦПФР

Все про економіку та фінанси

Верховна Рада прийняла за основу законопроект №5865 "Про внесення змін до закону "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків" та деяких інших законодавчих актів України щодо регулювання та нагляду на ринках капіталу та організованих товарних ринках", пише "БізнесЦензор".

Метою законопроєкту у пояснювальній записці вказана побудова на вітчизняних ринках капіталу та організованих товарних ринках ефективної системи здійснення регулювання, нагляду та запобігання зловживанням. Його автори також зазначають, що прийняття цього проєкту закону є одним із зобов`язань України перед МВФ.

Для цього законопроєктом пропонується:

підвищення інституційної спроможності та розширенння повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) як національного регулятора ринків капіталу та організованих товарних ринків, закріплення у законодавстві гарантій незалежності НКЦПФР, у тому числі фінансової;

- вдосконалення законодавчих норм щодо міжнародного співробітництва НКЦПФР;

- побудова ефективної системи нагляду на ринках капіталу та організованих товарних ринків у відповідності з Принципам IOSCO з метою забезпечення функціонування ефективної системи запобігання зловживанням на зазначених ринках;

- впровадження механізмів запобігання маніпулюванням, інсайдерській торгівлі, незаконному використанню інсайдерської інформації та іншим зловживанням на ринках капіталу та організованих товарних ринках, зокрема, заборони фінансових пірамід та боротьби із спробами їх організації. Зокрема, у цій частині законопроектом пропонується визначити відповідальність за порушення законодавства на ринках капіталу тощо.

Головне експертне управління Верховної Ради вказує на низку зауважень до законопроєкту, зокрема в частині визначеності запропонованих ним нововведень.

Крім того, парламентські експерти відзначають, що запропоновані норми щодо формування складу конкурсної комісії з призначення на посаду членів Бюджетної ради НКЦПФР за участі Ради національної безпеки і оборони (РНБО) та парламентського комітету не відповідає Конституції, як і пропозиція надати право президенту порушувати дисциплінарне провадження стосовно голови або членів НКЦПФР.