10 вересня Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект №5852 "Про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо закупівлі юридичних послуг Національним банком України".
Як повідомлялося, прийняття цього документа - одна з вимог МВФ для посилення незалежності Національного банку.
Нагадаємо, 9 вересня парламент у рамках виконання зобов`язань перед Фондом прийняв у першому читанні також законопроекти
- №5850 (у ньому йдеться в т.ч. про управління валютними резервами і вимоги до членів Ради НБУ);
- №5851 (про умови для виконання Нацбанком своїх повноважень у сфері валютного регулювання та нагляду);
- №5853 (про щорічне інформування Нацбанком Кабміну, Верховної Ради, Президента до 1 березня щодо можливих платежів у держбюджет).
Згаданим на початку законопроектом №5852 передбачено надання Національному банку права здійснювати закупівлю юридичних послуг для представництва його інтересів в органах влади іноземних держав, а також тих, які пов’язані із захистом його прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є Національний банк, без визначеної законом про закупівлі, процедури.
Цитата з пояснювальної записки:
"Наявна на сьогодні процедура закупівель послуг є досить тривалою та такою, що створює певні перешкоди, зокрема, під час закупівлі юридичних послуг для представництва інтересів Національного банку, в тому числі в закордонних юрисдикційних органах. Так, загалом строк здійснення закупівлі юридичних послуг з використанням процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою становитиме від 66 до 125 робочих днів. В середньому така процедура закупівлі проводиться за 3-4 місяці. При цьому, існують ризики визнання торгів такими, що не відбулися, через малу кількість учасників та низьку якість підготовки тендерних пропозицій.
Всі ці обставини призводять до того, що Національний банк не в змозі вчасно здійснити закупівлю відповідних юридичних послуг, що позначається на якості належного захисту його інтересів за кордоном. Тому, з метою скорочення тривалості процедури закупівлі та нівелювання ризиків «зірваних» торгів, пропонується вивести з-під дії Закону про публічні закупівлі юридичні послуги, закупівля яких здійснюється Національним банком для представництва його інтересів в органах влади іноземних держав, а також які пов’язані із захистом його прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких він є".