Уряд виділив 16,6 млрд грн для гарантії польотів над Україною

Все про економіку та фінанси

Кабінет Міністрів повідомляє, що під час позачергового засідання 13 лютого ухвалив рішення про виділення понад 16,6 млрд грн для гарантування безперебійності польотів на території України, у зв`язку із загостренням зовнішньополітичних загроз. Ці кошти будуть спрямовані на надання гарантій для страхових та лізингових компаній.

Також уряд вніс зміни до Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, надавши змогу витрачати кошти на здійснення запобігання негативним явищам на ринку авіаперевезень, пов’язаних із нездійсненням страхового покриття експлуатантам або власникам повітряних суден у повітряному просторі України під час збройної агресії проти України, загрозою нападу та будь-яких військових дій на території України.

«Уряд виділяє 16,6 млрд грн, аби гарантувати безперебійність польотів у повітряному просторі України. Це рішення дозволить стабілізувати ситуацію на ринку авіаперевезень та забезпечити державні гарантії для лізингодавців і страхових компаній», — зазначив прем’єр-міністр Денис Шмигаль.

Як уточнила перший віце-прем’єр - міністр економіки Юлія Свириденко, йдеться про виділення коштів з резервного фонду держбюджету, обсяг якого за погодженням з Бюджетним комітетом Верховної Ради збільшується на 16,6 млрд грн.

"Кошти зберігатимуться на окремому ескроу-рахунку Міністерства інфраструктури України та, у разі потреби, використовуватимуться для гарантування безпеки польотів в Україні для страхових компаній, компаній-перестрахувальників, лізингових компаній та авіаперевізників", - додало Міністерство інфраструктури.

"Виділені кошти покривають страхові випадки для не менше ніж 23 повітряних суден, - коментує міністр інфраструктури Олександр Кубраков. - Українське небо залишається відкритим, більшість польотів до та з України здійснюються у штатному режимі. Ми на постійному зв’язку з нашими міжнародними партнерами та українськими компаніями для попередження будь-яких можливих кризових ситуацій".

Як констатує Мінінфраструктури, після врегулювання та нормалізації зовнішньополітичної ситуації невикористані кошти буде спрямовано до держбюджету.

Мінінфраструктури підкреслює, що інформація про закриття повітряного простору України не відповідає дійсності. "Закриття авіапростору є суверенним правом України, відповідне рішення не приймалося. Більшість авіакомпаній продовжують операційну діяльність без жодних обмежень. Зокрема, наразі 29 іноземних авіакомпаній виконують польоти з 34 країн світу. У деяких перевізників виникають складнощі пов’язані із коливаннями на ринках страхування. Зі свого боку держава готова підтримати авіаперевізників. Ринки страхових послуг, так само як і ринки капіталу, є вразливими до інформаційного поля. Очікуємо, що вже найближчим часом ситуація стабілізується", - зазначають в Міністерстві інфраструктури.

Учора авіакомпанія SkyUp повідомила, що 12 лютого найбільші світові страхові компанії повідомили українських авіаперевізників про те, що протягом 48 годин припиняють страхування літаків для польотів у повітряному просторі України.

"Відповідно власники повітряних суден — лізингодавці — вимагають якомога скорішого повернення літаків на територію ЄС. Наразі аналогічні вимоги про повернення літаків надходять від інших лізингодавців", – йшлося в повідомленні SkyUp.

Директор страхової компанії "Експо Страхування" Анатолій Іванців у коментарі агентству "Інтерфакс-Україна" зауважив, що 12 лютого українські страхові компанії отримали повідомлення від перестрахувального брокера Ллойда (Велика Британія) про тимчасове зняття всіх опцій з покриття військових ризиків в авіаційному страхуванні, як страхування відповідальності перед третіми особами, так і КАСКО літаків.

Водночас він зазначив, що це стосується лише військових ризиків за договорами відповідальності та страхування КАСКО. Всі інші ризики залишаються покритими, як і раніше. За його словами, лізингодавці, знаючи, що такі ризики не будуть покриті, звісно, проситимуть авіакомпанії, яким вони дали в лізинг літаки, вивести їх за межі небезпечної території. Ті ж компанії, у яких є свій авіапарк у власності, можуть продовжувати польоти за власним рішенням.