Уряд віддав другий морський порт в концесію на 30 років

Все про економіку та фінанси

ДП "Херсонський морський торговельний порт" переходить під управління компанії-концесіонера. 23 грудня були підписані відповідні акти про передачу майна терміном на 30 років між Міністерством інфраструктури, ДП "Адміністрація морських портів України", ТОВ "Рисоіл-Херсон" і ТОВ "Херсонський порт", пише "БізнесЦензор" з посиланням на Мінінфраструктури.

"Херсонський порт буде модернізовано, що значно підвищить його ефективність. Йдеться про принаймні 216 млн інвестицій у порт у найближчі 3,5 роки та щонайменше 18 млн грн для інфраструктури Херсону. Зокрема, у планах – співфінансування капремонту доріг на шляху до порту та нового майданчика для вантажівок поза межами міста", – прокоментував міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

За його словами, загальна сума інвестицій складе 320 мільйонів гривень.

За умовами концесійного договору концесіонер зобов’язується:

- щорічно сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 12 млн грн з урахуванням індексації та 7% від чистого доходу;
- протягом перших 3,5 років з дати закінчення перехідного періоду інвестувати в об’єкт щонайменше 216 млн грн, а протягом перших 10 років – ще додатково щонайменше 62 млн грн;
- забезпечити обсяги перевалки вантажів порту у 2030 році на рівні не менше 1,36 млн тонн;
- забезпечити безперервну діяльність порту;
- перевести всіх працівників Херсонського морського порту та частину працівників Адміністрації морських портів України, не допускаючи їх звільнення протягом 10 років;
- не допускати зниження заробітної плати працівників протягом перших 3-х років з моменту прийняття їх концесіонером на роботу, підвищуючи рівень виплат відповідно до законодавства;
- виконувати заходи щодо охорони навколишнього природного середовища.

Як повідомлялося, ТОВ "Рісойл-Херсон" у січні 2020 року перемогло у конкурсі на передачу в концесію майнового комплексу ДП "Херсонський морський торговельний порт".

У червні 2020 року Міністерство інфраструктури та ТОВ "Рісоїл-Херсон" підписали договір концесії цілісного майнового комплексу ДП "ХМТП" та відповідного майна ДП "Адміністрація морських портів України" в Херсонському морському порту. Договір передбачає ставку змінного концесійного платежу в 7%, сума фіксованого концесійного платежу становитиме 12 млн грн, інвестиційні зобов`язання – близько 300 млн грн.

ТОВ "Рісоіл-Херсон" – це консорціум у складі ТОВ "Петро Ойл енд Кемікалс", що входить до групи компаній Georgian industrial Group, та українського портового оператора Risoil S.A. (Швейцарія). Частка грузинської групи становила 60%, швейцарської компанії – 40%.

Risoil S.A. представлена ​​в Україні компаніями Risoil Terminal (найбільший термінал з перевалки українських харчових рослинних олій та зернових у Чорноморському регіоні), "Рісоїл-Південь" (термінал з перевалки олії в Южному), "Роздільнянський елеватор" (Одеська область), "Морський технічний центр" (спеціалізується на наданні комплексних послуг з перевалки контейнерів та навантажувальних вантажів). Співвласник та генеральний директор компанії – Шота Хаджішвілі, однак у серні 2021 року він заявив про вихід із проекту концесії держпідприємства "Херсонський морський торговельний порт".

Нагадаємо, що 1 грудня 2021 року, майно державного підприємства "Стивідорна компанія "Ольвія" і відповідне майно державного підприємства "Адміністрація морських портів України" передано в концесію QTerminals Olvia, що входить до Групи QTerminals, в рамках державно-приватного партнерства на 35 років.