Уряд пропонує ВР скасувати акциз на пальне та знизити ставку ПДВ до 7%

Все про економіку та фінанси

Прем’єр Денис Шмигаль повідомив, що уряд подав у Верховну Раду законопроект, яким пропонується скасувати акциз на пальне та знижує ставку ПДВ з 20% до 7%. Про це повідомив

«Це суттєве зменшення розміру податків дозволить стабілізувати ціни та не допустити дефіциту. Також розглядаємо пропозицію зниження ПДВ до 0% у разі, якщо логістичні витрати постачальників палива будуть зростати», — зазначив очільник Уряду.

Д. Шмигаль додав, що уряд також веде перемовини з найбільшими світовими компаніями щодо постачання бензину та дизелю, напрацьовує нові логістичні ланцюги постачання цих продуктів до України.

Урядовий законопроект №7137 передбачає обнулити акциз на бензин, дизельне паливо та скраплений газ, а також знизити ПДВ на ввезення до країни моторного палива до 7%. Відповідні зміни до Податкового кодексу плануються на період до останнього числа місяця, в якому буде скасовано (зупинено) військовий стан, запроваджений після вторгнення РФ, пише "Енергореформа".

Відповідно до постанови КМУ №249 від 11 березня 2022 року, якщо раніше логістичні та інші витрати під час розрахунку становили з $27/тонна, то тепер витрати на логістику збільшено до $50 за тонну. Також запроваджено інші витрати, передбачені у зовнішньоекономічному договорі, на суму $150/тонна.

Як зазначається у постанові, вона набуде чинності після ухвалення зазначеного вище закону.

Раніше директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн зазначав, що нова логістика постачання палива стала набагато витратнішою, ніж з Росії та Білорусі, і для наповнення ринку паливом необхідно знизити оподаткування на його ввезення та оновити формулу держрегулювання.

Як пояснила у Facebook перший віце-прем`єр – міністр економіки Юлія Свириденко, уряд затвердив зміни у формулі, за якою вважає максимальну дозволену ціну пального на заправках: збільшено ціну логістики та доплату до котирувань у Північно-Західній Європі (NWE).

"Це дозволить мережам АЗС включати до розрахунку додаткові витрати, що виникли після переорієнтації поставок з Білорусі та Росії на західний кордон України (Польщу, Румунію, Угорщину)", – зазначила вона.

Свириденко вказала, що збільшення формули дає економічний стимул мережам завозити більше палива, оскільки за формулою розрахунку, яка була адекватна війні, зараз везти нафтопродукти мережам не вигідно. "Водночас, таке рішення призвело б до зростання ціни, чого уряд допустити не може, адже пальне є соціально важливим товаром", – додала глава Мінекономіки.

За її словами, уряд і надалі уважно слідкуватиме за ситуацією на світовому ринку пального і відкоригує ціну логістики та розмір доплати до котирування (премію), як тільки вони зменшаться.

"Розмір націнки українських мереж АЗС не зросте і залишиться на рівні, встановленому за кілька днів до початку російського вторгнення: 4,55 грн на літр бензинів і 5 грн на літр дизелю", – повідомила глава Мінекономіки.