Процедура банкрутства "АвтоКрАЗу" має завершитися до кінця 2021 року, - Уруський

Все про економіку та фінанси

Процедура банкрутства АТ "АвтоКрАЗ" (Кременчук, Полтавська обл.) повинна завершитися до кінця поточного року, що дозволить зняти негативний вплив цього правового становища компанії на процес оборонних закупівель, повідомив віце-прем`єр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський агентству "Інтерфакс- Україна".

"Банкрутство АТ "АвтоКрАЗ" є відповіддю на загрози його рейдерського захоплення. Наскільки мені відомо, до кінця поточного року всі процеси, пов`язані з цією процедурою, повинні бути завершені. І це важливо, адже, і я це неодноразово підкреслював, поточний правове становище підприємства негативно впливає на процес оборонних закупівель. Сподіваюся, це питання незабаром буде зняте акціонерами з порядку денного і "АвтоКрАЗ" буде нормально працювати", - зазначив Уруський.

Він також висловив надію, що закупівлю продукції для потреб Збройних Сил України та правоохоронних органів не ускладнить продаж Фондом гарантування вкладів пулу кредитів неплатоспроможних банку "Фінанси та кредит" і Дельта Банку з заставою підприємств групи КрАЗ для фінкомпанії "Фінтакт" за 269 млн грн.

"Для внутрішніх і зовнішніх замовників головне - якісна продукція, яка своєчасно надходить споживачам, а для підприємства - завантаженість і можливість розвитку. Як на мене, важливо, щоб країна з багаторічним досвідом і реальним потужним потенціалом з виробництва вантажівок, зразки якої відомі в усьому світі, не втратила технологічні можливості, а розвивала їх, покращуючи позиції на ринку. І власник це глибоко повинен усвідомлювати", - додав віце-прем`єр.

Він зазначив, що негативно ставиться до ідеї націоналізації "АвтоКрАЗу", з якою в 2020 році виходив мер Кременчука Віталій Малецький, і назвав цю ідею крайнім заходом, яка в конкретному випадку недоречна.

У той же час Уруський не виключив можливості входження підприємств групи КрАЗ в нові холдинги, які будуть формуватися на базі "Укроборонпрому".

"В якій це буде формі - інше питання. Головна ідея, яку переслідує Мінстратегпром в запропонованій реформі, - створення такого бізнес-середовища, де підприємства вільно могли б купувати/продавати акції створених холдингових компаній в оборонній і аерокосмічній сферах. Тобто акції АТ "АвтоКрАЗ" можуть бути куплені або, навпаки, саме підприємство стане акціонером якого холдингу", - пояснив він.

Торкаючись питання обсягу продукції, яку могло б закуповувати держава у "АвтоКрАЗу", Уруський підкреслив, що цей обсяг визначають держзамовники - Міноборони, МВС, Нацгвардія і Прикордонна служба.

"Втім, під час мого перебування разом з міністром оборони Андрієм Тараном в травні-2021 на підприємстві, це питання обговорювалося. За словами керівництва" АвтоКрАЗу ", для його роботи на прибуток потрібно мати замовлення близько 1 тис. машин на рік. А щоб вийти , як то кажуть, "в нуль" - це близько 500 машин", - повідомив віце-прем`єр

"АвтоКрАЗ" - єдиний український виробник великовантажних автомобілів по повному циклу, випускає 33 базові моделі, майже 350 модифікацій і 1500 комплектацій автомобільної техніки "КрАЗ" для роботи у всіх галузях економіки і в ЗСУ. Вантажівки КрАЗ відомі надійністю і простотою в експлуатації та ремонті більш ніж в 70 країнах світу.

За позовом Ощадбанку Госпсуд Києва у вересні 2018 року відкрив провадження у справі про банкрутство АТ "АвтоКрАЗ", визнавши грошові вимоги банку в розмірі 555,7 млн грн, і ввів процедуру розпорядження майном боржника.

Минулого тижня ФГВФО продав за 269 млн грн ФК "Фінтакт" пул кредитів неплатоспроможних банків "Фінанси та кредит" і Дельта Банку, в числі застав за якими Кременчуцький автозавод (головне підприємство групи КрАЗ) і Полтавський автоагрегатний завод.

До 2021 року бенефіціарами "ФК "Фінтакт" значилися, в т.ч., Олег Артеменко та Микола Похилько. Finbalance писав, що фізособи з такими ж іменами працювали в банку" Фінанси та кредит "та інших структурах Костянтина Жеваго - головного акціонера" ​​АвтоКрАЗу ".