За даними "Укрзалізниці", із залучених у липні 300 млн дол від розміщення євробондів "значна частина коштів" була використана на погашення довгострокової заборгованості перед "одним із українських кредиторів у сумі 131 млн дол (еквівалент 3 576 млн грн за курсом НБУ на дату оплати)".
Раніше українська "дочка" Сбербанку (в березні РНБО продовжило проти неї санкції на три роки) наводила у своїй звітності дані, що в липні 2021 року відбулося "суттєве погашення кредитів юридичним особам, в т.ч. за рахунок погашення у повному обсязі на суму 3 794 888 тис грн".
Перед цим видання Цензор.нет і Liga.net з посиланням на неофіційні джерела писали, що 19.07.2021 тодішній в.о. глави "Укрзалізниці" підписав документи про погашення боргу перед Сбербанком на 131 млн дол.
У кінці травня-2021 "Укрзалізниця" повідомила про фіналізацію угоди зі Сбербанком "щодо часткової зміни графіка погашення заборгованості перед банком".
"Завдяки перенесенню терміну погашення більшої частини боргу, що припадав до погашення на травень поточного року, суттєво збалансовано грошовий потік та навантаження на ліквідність Укрзалізниці. При цьому з кредитором досягнуто згоди щодо поступового зниження вартості фінансування. Компанія залишає за собою намір здійснити подальше рефінансування цього боргу, залучивши фінансування з міжнародного ринку капіталів або одного з українських банків", - зауважували в "Укрзалізниці".
27.07.2020 “Укрзалізниця” також інформувала, що українська “дочка” Сбербанку реструктуризувала її борги на суму біля 200 млн дол, що підлягали погашенню до кінця липня минулого року. Як уточнювалося, реструктуризація проведена на термін до 3 років з можливістю дострокового погашення.
Як повідомлялося, в середині червня-2021 агентство S&P змінило прогноз кредитного рейтингу "Укрзалізниці" з "негативного" на "позитивний" у зв`язку з фіналізацією в травні угоди зі Сбербанком про часткову зміну графіка погашення заборгованості перед банком. Як зазначалося, згідно з новими умовами, основна сума платежу в розмірі $116 млн, яка повинна була бути проведена 31 травня, тепер рівномірно розподілена.
Про судові рішення щодо стягнення з "Укрзалізниці" заборгованості на користь Сбербанку - тут.
Про борги "Укрзалізниці" перед Промінвестбанком та іншими структурами - тут і тут.
У травні 2021 року президент Володимир Зеленський публічно заявив, що "Укрзалізниця" вже багато років є банкрутом, і раніше залучала кредити на сотні мільйонів доларів під 10-12%, на чому заробляли компанії-прокладки та керівництво "Укрзалізниці". «Схема дуже проста, яка працювала. Одна з причин банкрутства Укрзалізниці це те, що накопичено кредити з дуже високою ставкою», - зауважив глава держави.
За 2020 рік "Укрзалізниця" звітувала про збиток 11,9 млрд грн.
Також "Укрзалізниця" повідомляла про збиток за січень-вересень 2021 року на суму 469 млн грн.
Фінплан “Укрзалізниці” на 2021 рік передбачає залучення запозичень у сумі 50,9 млрд грн, повернення позик - на 47,2 млрд грн (при середньорічному курсі 29,1 грн/дол).
На кінець 2020 року заборгованість УЗ за довгостроковими запозиченнями становила 18,3 млрд грн (на кінець 2019 року - 18,15 млрд грн), а за короткостроковими - 16,4 млрд грн (на кінець 2019 року - 14,5 млрд грн).