"Укрзалізниця" у 2022 році планує ефективно розпорядитися коштами від двоетапного підвищення вантажних тарифів, схваленого у другій половині 2021 року, та утримається від їх додаткового зростання, повідомив голова правління Олександр Камишін, пише "Інтерфакс-Україна".
"Ті два підйоми, які вже ухвалені, серйозно б`ють по бізнесу. Ми не маємо планів підвищення на 2022 рік тарифів на вантажні перевезення", - сказав він на інфраструктурному дні Європейської бізнес-асоціації у Києві.
За його словами, зростання тарифів становить $1,5-2 за тонну для окремих вантажів і є досить відчутним для їхніх продавців.
Камишін наголосив, що "Укрзалізниця" ставить завдання правильно розпорядитися отриманим ресурсом та інвестувати його в інфраструктуру, зокрема в електрифікацію, яка втричі знижує витрати на перевезення.
"Треба зробити домашню роботу", - наголосив голова правління.
Він нагадав, що ухвалене у 2021 році підвищення тарифів було спрямоване на зближення тарифних класів, але тарифна система ще потребує роботи сама собою.
Після такого налаштування тарифної системи, зазначив Камишін, доцільно перейти до прив`язки тарифів до індексу промислових цін та автоматично змінювати їх без ручного втручання.
Як повідомлялося з посиланням на наказ Мінінфраструктури від 29 жовтня, з початком 2022 року тарифи на перевезення групи вантажів першого тарифного класу залізницею зростуть на 9%.
Цьому передувало рішення про підвищення тарифів з 17 серпня 2021 року на вантажоперевезення групи вантажів 1 та 2 тарифних класів на 8%, а з січня 2022 року - на 20,4% та 6,5% відповідно.
"Укрзалізниця" оцінює додаткові доходи від підвищення тарифів у 2 млрд грн у 2021 році та 12,3 млрд грн - у 2022 році.