"Укренерго" декларує прибуток 3,7 млрд грн за І квартал після збитку 27,5 млрд грн за 2020 рік

Все про економіку та фінанси

"Укренерго" за підсумками І кварталу 2021 року звітує про прибуток 3,73 млрд грн (за цей же період минулого року був збиток 5,33 млрд грн).

Чистий дохід від реалізації продукції - 20,3 млрд грн (за перші три місяці 2020 року - 13,64 млрд грн).

Активи компанії на кінець березня становив 82,2 млрд грн (на початок 2021 року - 77,8 млрд грн).

Довгострокові кредити банків - 21 млрд грн (на початок 2021 року - 12,3 млрд грн, на початок 2020 року було 4,63 млрд грн), а короткострокові - 3,38 млрд грн (на початок 2021 року - 3,39 млрд грн, на початок 2020 року було 7,95 млрд грн).

При цьому поточна заборгованість за товари, роботи, послуги - 39,4 млрд грн (на початок 2021 року - 47,3 млрд грн, на початок 2020 року - 4,7 млрд грн).

Збиток "Укренерго" за 2020 рік - 27,5 млрд грн (за 2019 рік був прибуток 1,86 млрд грн).

Чистий дохід компанії у 2020 році склав 58,25 млрд грн (за 2019 рік - 26,33 млрд грн).

На кінець 2020 року “Укренерго” мало накопичені непокриті збитки у розмірі 17,04 млрд грн (на кінець 2019 року - накопичений нерозподілений прибуток у сумі 10,46 млрд грн). Водночас на кінець 2020 року “Укренерго” мало позитивний власний капітал у сумі 9,94 млрд грн (на кінець 2019 року - 37,46 млрд грн).

Фінплан “Укренерго”, затверджений Мінфіном на 2021 рік, передбачає отримання цією держкомпанією прибутку на 171,4 млн грн, доходи - 79,8 млрд грн, “зелений” дефіцит - 17,2 млрд грн.

"Обсяг виручки від послуг з передачі, з якого має фінансуватися основна діяльність компанії, майже в 2,5 раза менший за обсяг виручки, призначений для ПСО та компенсації обмежень ВДЕ (11,8 млрд грн проти 29,03 млрд грн)", - зазначали в "Укренерго".

Контекст

За даними держпідприємства "Гарантований покупець" (ДП "ГарПок"), на 15 квітня заборгованість "Укренерго" перед ним, яка є джерелом розрахунків за "зеленим" тарифом, становила 15,3 млрд грн (у т.ч. за 2021 рік - 3 млрд грн, за 2020 рік - 12,3 млрд грн). Крім того, як зазначалося, на 15 квітня борг "Укренерго" за 2020 рік, яка є джерелом розрахунків, передусім, з "Енергоатомом" за електроенергію, вироблену за потреб населення, - 4 млрд грн.

У 2020 році витрати “Укренерго” на закупівлю послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел склали 39 млрд грн (у 2019 році - 6,35 млрд грн). При цьому в 2020 році у тариф на послуги з передачі електричної енергії було закладено даних витрат на суму 15 млрд грн (у 2019 році - 6,58 млрд грн). Відповідно у 2020 році утворився негативний фінрезультат з виконання ПСО в сумі 24 млрд грн (у 2019 році був профіцит 226,55 млн грн).

На кінець 2020 року “Укренерго” мало кредиторську заборгованість за послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел перед ДП «Гарантований покупець» в сумі 31,1 млрд грн (за 2019 рік - аванси видані на суму 358,9 млн грн), в т.ч. заборгованість, що виникла за період з січня по липень 2020 року - 25,6 млрд грн; з серпня по грудень 2020 року – 5,55 млрд грн. При цьому заборгованість за серпень та вересень 2020 року була повністю погашена “Укренерго” станом на 31 грудня 2020 року. Заборгованість за жовтень-грудень 2020 року була повністю погашена в І кварталі 2021 року.

У кінці 2020 року Верховна Рада внесла зміни в держбюджет на 2020 рік, якими було передбачено надання в 2020 році держгарантії в сумі 11,3 млрд грн для забезпечення виконання боргових зобов’язань за кредитами (позиками), що залучаються “Укренерго”. Відповідно, компанія підписала кредитні угоди (договори) з АТ «Ощадбанк» (на 5 млрд грн), АТ «Укрексімбанк» (4 млрд грн) та АБ «Укргазбанк» (1,25 млрд грн), якими передбачено запозичення під держгарантії коштів у загальній сумі 10,25 млрд грн для спрямування на погашення боргових зобов`язань за виконання спеціальних обов`язків для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії.

У рамках укладення цих кредитних угод було підписано тристоронні договори між банками, “Укренерго” та НКРЕКП, відповідно до яких, НКРЕКП виступає гарантом включення в тариф на послуги з передачі електричної енергії витрат по кредитних договорах: повернення коштів основної суми, процентів та інших зобов’язань. У березні 2021 року було внесено зміни до структури тарифу на послуги з передачі електричної енергії, який діє з 1 квітня 2021 року із включенням зобов’язань по укладеним кредитних договорам в повній мірі в структуру тарифу, по яким отримано кредитні кошти.

У січні-березні 2021 року було отримано 9,25 млрд грн по кредитним договорам зі згаданими держбанками (у кінці квітня був останній транш на 1 млрд грн), та перераховано ДП «Гарантований покупець» для покриття частини заборгованості, що виникла за період з січня по липень 2020 року.

Іншу частину заборгованості перед ДП «Гарантований покупець» по ПСО, що виникла за період з січня по липень 2020 року в сумі 15,35 млрд грн “Укренерго” планує покрити аналогічним чином через залучення позикових коштів в формі кредитів або емісії облігацій.

Для імплементації цих заходів в пункті 3 статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» для “Укренерго” передбачено державні гарантії для забезпечення виконання боргових зобов’язань перед міжнародними фінансовими організаціями та/або за кредитами (позиками), в тому числі від банків державного сектору, з метою підтримки його ліквідності та стійкості роботи в сумі 24 млрд грн.

Середньозважений тариф на передачу електричної енергії на 2021 рік значно більший ніж середньозважений тариф на 2020 рік, та передбачає збільшення покриття витрат на виконання спеціальних обов’язків для забезпечення загальносуспільних інтересів та витрат на послугу зі зменшення навантаження виробником, який здійснює продаж електричної енергії за «зеленим» тарифом або за аукціонною ціною з 15,6 млрд грн в 2020 році до 28,3 млрд грн у 2021 році.

“Укренерго” констатує, що відповідно до структури тарифу на передачу електричної енергії на 2021 рік, до тарифу не було включено, та, відповідно, група не має зобов’язання щодо покриття вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, яка включає фінансову підтримку ДП «Гарантований покупець» для розрахунків з ВДЕ-виробниками в розмірі не менше 20% вартості прогнозного виробітку електроенергії із ВДЕ, передбачену Законом №810-IX.

Ця фінансова підтримка також не була передбачена в держбюджеті України на 2021 рік. Наразі Міністерство фінансів та Міністерство енергетики та вугільної промисловості за участю НКРЕКП, “Укренерго” та ДП «Гарантований покупець» проводить роботу по пошуку джерела фінансування не менше 20% вартості прогнозного виробітку електроенергії із ВДЕ.

За перші три місяці 2021 року фактичне виробництво електроенергії з ВДЕ було на 21% меншим за плановий показник на цей період згідно з Прогнозним балансом електроенергії об’єднаної електроенергетичної системи України на 2021 рік.

Довідково

Основною діяльністю “Укренерго” є надання послуг з передачі електричної енергії та послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління, купівля-продаж електричної енергії на балансуючому ринку, та інші. З липня 2019 року на компанію було покладено спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільного інтересу із збільшення частки виробництва енергії з альтернативних джерел.

“Укренерго” є суб’єктом природної монополії у сфері передачі електричної енергії магістральними електричними мережами. Тарифи на передачу електроенергії та диспетчерське (оперативно-технологічне) управління регулює та затверджує НКРЕКП. Право власності на основні засоби, що є частиною Об’єднаної електроенергетичної системи України (далі – ОЕС України) та які “Укренерго”використовує у своїй господарській діяльності, належить уряду України. Згідно зі статтею 73 Господарського кодексу України, власність державного підприємства належить державі і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання чи праві оперативного управління.

У 2019 році діяли дві моделі ринку електроенергії. У першому півріччі — модель «єдиного покупця», де всі учасники взаємодіяли через Оптовий ринок електроенергії, оператором якого було ДП «Енергоринок». Спочатку в Оптовий ринок виробники продавали всю вироблену електроенергію, а потім постачальники закуповували її для забезпечення своїх споживачів. Від цієї моделі Україна перейшла до конкурентного ринку електроенергії. З 1 липня 2019 року Законом України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII від 13 квітня 2017 року (далі – Закон) був запроваджений лібералізований ринок відповідно до норм європейського законодавства у сфері електроенергетики.

У новій моделі ринку електричної енергії провідна роль відведена НЕК «Укренерго» як оператору системи передачі (далі – ОСП).

Згідно із статтею 33 Закону на ОСП покладено наступні основні функції:
• надавати послуги з передачі електричної енергії;
• надавати послуги з приєднання до системи передачі;
• здійснювати диспетчерське (оперативно-технологічне) управління режимами роботи ОЕС України;
• придбавати послуги з балансування та забезпечувати функціонування балансуючого ринку, а також здійснювати купівлю-продаж небалансів електричної енергії;
• забезпечувати роботу ринку допоміжних послуг та придбавати допоміжні послуги з метою дотримання операційної безпеки ОЕС України;
• проводити розподіл пропускної спроможності міждержавних перетинів;
• забезпечувати комерційний облік електричної енергії;
• виконувати покладені на ОСП спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних
інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії.

У новій моделі ринку функціонують п`ять сегментів ринку:

• ринок двосторонніх договорів (РДД);
• ринок «на добу наперед» (РДН);
• внутрішньодобовий ринок (ВДР);
• балансуючий ринок (БР);
• ринок допоміжних послуг (РДП).

Для “Укренерго” одним з основних сегментів ринку та інструментом балансування енергосистеми є балансуючий ринок. На балансуючому ринку здійснюється купівля/продаж електричної енергії для забезпечення балансу в реальному часі обсягів виробництва, імпорту, експорту, споживання електричної енергії та врегулювання небалансів. Механізм балансуючого ринку та ціноутворення на ньому визначається Правилами ринку, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року №307 (зі змінами). Відповідно до ст.68 Закону на балансуючому ринку купувати/продавати електричну енергію для балансування можуть лише оператор системи передачі (ОСП) та постачальники послуг з балансування (ППБ), якими є, на сьогодні, виробники електричної енергії, а купувати/продавати небаланси – ОСП та сторони, відповідальні за баланс (СВБ).

Щоб збалансувати попит/пропозицію та врегулювати небаланси ОСП купує/продає у виробників балансуючу електричну енергію (завантаження/розвантаження) і продає/купує небаланси у СВБ, що їх створили. Всі розрахунки на балансуючому ринку, згідно зі ст.75 Закону, проходять виключно через спецрахунок товариства. Учасники ринку, що створюють небаланси (СВБ), розраховуються з ОСП за їх врегулювання за ціною небалансу, яка, згідно з Правилами ринку, розраховується із урахуванням обсягів активацій та цін на розвантаження/завантаження ППБ в цій годині. А постачальники послуг з балансування продають/купують балансуючу енергію за ціною балансуючої енергії. Різниця між нарахуваннями за небаланси та балансуючу енергію створює дефіцит/профіцит коштів на спецрахунку “Укренерго”.

Відповідно до ст.33 Закону оператор системи передачі виконує покладені на нього спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії. Відповідно до ст.62 Закону спеціальні обов’язки із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії покладаються на гарантованого покупця, постачальників універсальних послуг, оператора системи передачі на строк застосування «зеленого» тарифу, строк дії підтримки виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, які за результатами аукціону набули право на підтримку.

Відповідно до ст.65 Закону для забезпечення покриття економічно обґрунтованих витрат “Гарантованого покупця” на виконання спеціальних обов’язків із купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною гарантований покупець надає оператору системи передачі послугу із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел. Така послуга надається гарантованим покупцем протягом строку дії «зеленого» тарифу та строку дії підтримки виробників, які за результатами аукціону набули право на таку підтримку, відповідно до типового договору про надання послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, форма якого затверджується НКРЕКП.

Вартість послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел, яка надається гарантованим покупцем, визначається у відповідному розрахунковому періоді як:

• різниця між вартістю електричної енергії, купленої ним за «зеленим» тарифом з урахуванням надбавки до нього, та її вартістю під час продажу на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку та двосторонніми договорами;
• різниця між вартістю електричної енергії, купленої ним за аукціонною ціною з урахуванням надбавки до неї, та її вартістю під час продажу на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку та двосторонніми договорами;
• витрати, пов’язані із врегулюванням небалансів електричної енергії виробників, споживачів, які входять до складу балансуючої групи гарантованого покупця;
• витрати, передбачені кошторисом гарантованого покупця на його діяльність.

Виконання фінансових зобов’язань “Укренерго” з покриття економічно обґрунтованих витрат гарантованого покупця на виконання спеціальних обов’язків із купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом та за аукціонною ціною здійснюється “Укренерго” за рахунок тарифу на послуги з передачі електричної енергії.

З початку 2020 року у секторі відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) України почали проявлятися кризові явища: затримки в платежах "Укренерго" на користь ДП «Гарантований покупець» за послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел (ПСО), та відповідно затримки в платежах ДП «Гарантований покупець» на користь ВДЕ-виробників. Причиною затримки в платежах "Укренерго" по ПСО є недостатність передбачених коштів в тарифі на передачу електричної енергії на покриття витрат по ПСО, зауважує "Укренерго".

21 липня 2020 року Верховною Радою було прийнято закон «Про удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії» №810-IX (далі – Закон №810-IX). Закон №810-IX набрав чинності 1 серпня 2020 року. Даний закон запроваджує значні зміни в системі державної підтримки ВДЕ-сектору, які покликані забезпечити зменшення фінансового дефіциту ДП «Гарантований покупець» (відповідно і "Укренерго"), своєчасну оплату ДП «Гарантований покупець» своїх поточних зобов’язань, а також передбачає певні кроки у напрямку погашення попередньо накопичених боргів перед ВДЕ-сектором.

Основними заходами, які передбачає Закон №810-IX та які спрямовані на забезпечення своєчасних поточних розрахунків із ВДЕ-виробниками, є наступні:

• Зменшення «зеленого» тарифу, встановлюючи знижувальні коефіцієнти для його розрахунку регулятором залежно від джерела енергії, дати введення в експлуатацію об’єкта ВДЕ і встановленої потужності;
• Запровадження фінансової відповідальності ВДЕ-виробників за створені ними небаланси для підвищення ефективності функціонування ОЕС (з 1 січня 2021 року – 50%; з 1 січня 2022 року – 100%);
• Обов’язок уряду щороку передбачати в бюджеті видатки на фінансову підтримку ДП «Гарантований покупець» для розрахунків з ВДЕ-виробниками. Така підтримка має закладатися в розмірі не менше 20% вартості прогнозного виробітку електроенергії із ВДЕ на відповідний рік на підставі розрахунків, наданих НКРЕКП.

У 2007 році між урядом України та Міжнародним банком реконструкції та розвитку («МБРР») була укладена довгострокова кредитна угода № 4868-UA на загальну суму 200 млн дол для реалізації Проекту з передачі електроенергії. Угода про субкредитування між "Укренерго" і Міністерством фінансів була укладена 23 серпня 2007 року. Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка визначається на основі 6 міс. ЛІБОР ($) + змінний спред, а також маржу у розмірі 2% до сплати Мінфіну. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом відсутній. Кредит підлягає погашенню згідно з графіком погашення, визначеним угодою, починаючи із 15 березня 2013 року до 15 вересня 2027 року.

У 2008 році між урядом України та ЄБРР була укладена довгострокова кредитна угода № 37598 на загальну суму 150 млн євро для реалізації Проекту з будівництва високовольтної лінії 750 кВ Рівненська АЕС-Київська. Угода про субкредитування між "Укренерго" та Міністерством фінансів була укладена 7 грудня 2007 року. Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка розраховується на основі ставки 6 міс. ЄВРІБОР+1%, а також маржа у розмірі 2% до сплати Мінфіну. Окрім того, "Укренерго" має сплачувати комісію у розмірі 0,5% від невикористаного залишку кредиту. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 40 тис євро. Кредит підлягає погашенню рівними частинами кожні півроку від 15 травня 2011 року до 15 листопада 2022 року.

У 2010 році між урядом України та ЄБРР була укладена довгострокова кредитна угода №40147 на 175 млн євро для цілей реалізації Проекту з будівництва високовольтної лінії 750 кВ Запорізька АЕС-Каховська. Угода про субкредитування між "Укренерго" та Міністерством фінансів була укладена 18 листопада 2010 року. Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка розраховується на основі ставки 6 міс. ЄВРІБОР+1%, а також маржу у розмірі 2% до сплати Міністерству фінансів України. Окрім того, "Укренерго" має сплачувати комісію у розмірі 0.50% від невикористаного залишку кредиту. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 25,5 млн євро. Кредит підлягає погашенню рівними частинами кожні півроку від 20 квітня 2014 року до 20 жовтня 2025 року

У 2008 році між урядом України та Європейським інвестиційним банком («ЄІБ») була укладена довгострокова кредитна угода №24668-UA на 150 млн євро для реалізації Проекту будівництва високовольтної лінії 750 кВ Рівненська АЕС-Київська. Угода про субкредитування між "Укренерго" та Міністерством фінансів була укладена 8 жовтня 2008 року. Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка визначається на основі 6 міс. ЄВРІБОР +0,787%, а також маржу у розмірі 2% до сплати Мінфіну. Окрім того, "Укренерго" має сплачувати комісію у розмірі 0,10% від невикористаного залишку кредиту. На кінець 2020 року невикористаний залишок становив 37,55 млн євро (на кінець 2019 року - 47,55 млн євро). Перший транш за цим кредитом був отриманий "Укренерго" в 2012 році. Погашення кредиту здійснюється частинами кожні півроку. Кінцевою датою погашення цього кредиту є 20 серпня 2036 року.

У 2011 році між урядом України та ЄІБ була укладена довгострокова кредитна угода # FIN 31.143 SEPARIS №20090117 на загальну суму 175 млн євро для цілей реалізації проекту будівництва високовольтної лінії 750 кВ Запорізька АЕС-Каховська. 2 липня 2012 року "Укренерго" і Міністерство фінансів підписали договір про субкредитування. За цим кредитом встановлена плаваюча процентна ставка, яка розраховується на основі ставки 6 міс. ЄВРІБОР+0,7%, а також маржа у розмірі 2% до виплати на користь Мінфіну. Окрім того, "Укренерго" сплачує комісію у розмірі 0,1% від невикористаної суми кредиту. На кінець 2020 року залишок невикористаної суми становив 102,3 млн євро. Кредит підлягає погашенню частинами кожні півроку до 20 квітня 2043 року.

У 2011 році між урядом України та банком Kreditanstalt für Wiederaufbau (Німеччина) була укладена довгострокова кредитна угода на загальну суму 65,5 млн євро для реалізації Проекту підвищення ефективності передачі електроенергії (модернізації підстанцій). 10.07.2012 "Укренерго" і Міністерство фінансів підписали договір про субкредитування. У 2015 році відповідно до листа-доповнення до кредитної угоди суму кредиту зменшено до 40,5 млн євро. Кредит має фіксовану відсоткову ставку у розмірі 0,75%. Також сплачується маржа у розмірі 2%, яка належить до виплати на користь Мінфіну. Крім того, "Укренерго" сплачує комісію у розмірі 0,25% від невикористаної суми кредиту. На кінець 2020 року залишок невикористаної суми за кредитом становив 27,8 млн євро (на кінець 2019 року - 29,4 млн євро). Кредит підлягає погашенню рівними частинами кожні півроку до 30 грудня 2046 року.

У 2015 році між урядом України та МБРР була укладена довгострокова кредитна угода № 8462-UA на 330 млн дол для реалізації Другого проекту з передачі електроенергії. Відповідно до угоди про субкредитування між "Укренерго" та Міністерством фінансів, яка була укладена 25.05.2015 субкредитор перекредитував частину коштів у сумі 327,5 млн дол. Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка визначається на основі 6 міс. ЛІБОР ($) + змінний спред. Окрім того, "Укренерго" сплачує комісію у розмірі 0,25% від невикористаної суми кредиту та маржу у розмірі 2% до сплати Мінфіну. У травні 2019 року Позичальник та МБРР підписали Зміни до Угоди про надання позики № 8462-UA, згідно з якими вони погодили зменшення суми кредитних коштів на 60 млн дол та продовження остаточного завершення Проекту з 30.06.2020 до 29.06.2022 року. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 149,955 млн дол (на кінець 2019 року - 201,84 млн дол). Кредит підлягає погашенню згідно з графіком погашення, визначеним угодою, починаючи із 15 січня 2020 року до 15 липня 2032 року.

У 2015 році між урядом України та МБРР була укладена довгострокова кредитна угода № TF017661 на 48,4 млн дол для реалізації Другого проекту з передачі електроенергії. Угода про субкредитування між "Укренерго" та Міністерством фінансів була укладена 25.05.2015. Цей кредит має фіксовану відсоткову ставку у розмірі 0,75%. Окрім того, "Укренерго" сплачує маржу у розмірі 2% Мінфіну. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 41,1 млн дол (на кінець 2019 року - 47,9 млн дол). Кредит підлягає погашенню згідно з графіком погашення, визначеним угодою, починаючи із 15 січня 2025 року до 15 липня 2034 року.

У 2016 році між урядом України та банком Kreditanstalt für Wiederaufbau (Німеччина) була укладена довгострокова кредитна угода № 27406 на суму, яка не перевищує загальну суму у 150 млн євро для реалізації Проекту реконструкції підстанцій у східній частині України. 21.03.2017 "Укренерго" і Міністерство фінансів підписали договір про субкредитування. Відсоткова ставка за кредитом є фіксованою і становить 3,97% річних. Окрім того, "Укренерго" виплачує маржу у розмірі 0,2% до сплати Мінфіну та комісію у розмірі 0,25% від невикористаної суми кредиту. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 110,35 млн євро (на кінець 2019 року - 133,9 млн євро). Кредит підлягає погашенню згідно з графіком погашення, визначеним угодою, до 30 грудня 2031 року.

У липні 2019 року між "Укренерго" та ЄБРР була укладена довгострокова кредитна угода на суму 149 млн євро для реалізації Проекту модернізації мережі електропередачі (закупівля нових трансформаторів та модернізації 12 підстанцій у ключових регіонах України). Цей кредит має плаваючу відсоткову ставку, яка розраховується на основі ставки ЄВРІБОР+1%, а також маржа у розмірі 0,1% до сплати Мінфіну за надану держгарантію під загальну суму кредиту. Окрім того, "Укренерго" має сплачувати комісію у розмірі 0,5% від невикористаного залишку кредиту. На кінець 2020 року невикористаний залишок за кредитом становив 147,5 млн євро (на кінець 2019 року - 149 млн євро). Кредит підлягає погашенню згідно з графіком погашення, визначеним угодою, кожні півроку до 20 квітня 2034 року.

У грудні 2020 року Товариство уклало три кредитних договори з державними банками АТ «Укрексімбанк», АТ «Ощадбанк» та АБ «Укргазбанк» на 10,25 млрд грн під державні гарантії для погашення заборгованості перед ДП «Гарантований покупець». Заборгованість утворилася протягом восьми місяців 2020 року через відсутність в структурі тарифу на передачу електричної енергії достатнього обсягу коштів для фінансування покладених на "Укренерго" спеціальних обов`язків.