"Украерорух" відсудив у "МАУ" 259 млн грн заборгованості

Все про економіку та фінанси

02.09.2021 Госпсуд м. Києва задовольнив позов Державного підприємства обслуговування повітряного руху України ("Украерорух") до ПрАТ "Авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" ("МАУ") в справі №910/16165/18 та вирішив стягнути з відповідача на користь позивача 258,9 млн грн заборгованості за надання послуг з аеронавігаційного обслуговування.

Суд дійшов висновку, що компанія "МАУ" прострочила виконання зобов`язань перед "Украерорухом" на 294,4 млн грн. Разом з тим, в липні 2019 року та в червні-серпні 2021 року боржник погасив частину боргу (на 35,5 млн грн).

Як писав Finbalance, у квітні поточного року Верховний Суд відмовився задовольнити позов "МАУ" до "Украероруху" про стягнення 877 млн грн.

В “Украерорусі” заявляли про заборгованість "МАУ" на кінець 2020 року на суму понад 1,3 млрд грн.

У листопаді 2020 року “Украерорух” повідомляв, що Верховний Суд зобов’язав "МАУ" укласти договір про надання послуг з аеронавігаційного обслуговування, “що позбавило авіаперевізника можливостей несплати боргу за отримані послуги” (цитата).

У грудні 2020 року “Украерорух” констатував, що зменшення обсягів перевезень під час пандемії суттєво вплинуло на фінансову дисципліну авіаційних перевізників через брак обігових коштів, причому “внаслідок катастрофічного зниження обсягів авіаційних перевезень, а отже й фінансових надходжень, державне підприємство Украерорух опинилося на межі технічного дефолту” (цитата).

У серпні 2021 року РНБО доручило Кабміну впродовж місяця вжити заходів щодо гарантування безперебійної роботи авіаційної галузі. Як зазначалося, це має бути забезпечено шляхом затвердження плану дій з мінімізації:

- ризиків, пов`язаних зі зростанням дебіторської заборгованості "Украероруху" і аеропорту "Бориспіль" внаслідок невиконання "МАУ" зобов`язань перед зазначеними підприємствами;

- загрози невиконання Державною авіаційною службою України комплексних заходів забезпечення польотів в результаті несплати "МАУ" державних зборів;

- загрози раптового припинення зовнішнього і внутрішнього сполучення найбільшим авіаперевізником України в результаті його незадовільного фінансового стану.

Серкетар РНБО Олексій Данілов зазначав, що ці заходи необхідно вжити, щоб уникнути повторення ситуації з "Аеросвітом".

ПрАТ "Авіакомпанія "Міжнародні авіалінії України" (МАУ) за підсумками 2020 року звітувало про збиток 4,52 млрд грн (за 2019 рік був прибуток 1,65 млрд грн, за 2018 рік - збиток 2,7 млрд грн).

За даними компанії, на кінець 2020 року її активи становили 9,23 млрд грн (на кінець 2019 року - 14,9 млрд грн).

Довгострокові зобов`язання і забезпечення - 7,4 млрд грн (на кінець 2019 року - 10,3 млрд грн), а поточні - 13,2 млрд грн (на кінець 2019 року - 11,5 млрд грн).

Непокритий збиток - 11,66 млрд грн (на кінець 2019 року - 7,14 млрд грн).

За підсумками першого півріччя 2021 року "МАУ" декларувала прибуток 21,7 млн грн.

У вересні 2019 року Ігор Коломойський повідомляв, що є власником 25% акцій авіакомпанії “МАУ”.

За даними Міністерства інфраструктури, збиток аеропорту "Бориспіль" у 2020 році склав 1,48 млрд грн (у 2019 році був прибуток 1,53 млрд грн), а збиток "Украероруху" - 1,49 млрд грн (у 2019 році - 1,1 млрд грн).

У квітні була інформація, що борг "МАУ" перед "Борисполем" може становити близько 500 млн грн.