Суд заборонив продавати борг Львівського автобусного заводу, Укрексімбанк його таки продав

Все про економіку та фінанси

02.07.2021 Голосіївський райсуд м. Києва в рамках кримінального провадження №12021100000000586 задовольнив клопотання директора ТОВ «Львівські автобусні заводи» як цивільного позивача та наклав арешт на майнові права, у т.ч. права вимоги, що випливають із кредитних договорів №6004К51 від 01.09.2004, №6004К2 від 04.02.2004, договорів іпотеки №6004Z7 від 05.02.2004, №6005Z69 від 28.04.2005, №6004Z110 від 01.09.2004, договору застави від 01.09.2004 №6004Z109, договору поруки від 07.10.2004 №6004Р7, договору поруки від 30.03.2006 №6006Р1 та усіх інших договорів укладених в їх забезпечення, де позичальником виступає ЗАТ «Завод комунального транспорту», а поручителем ТОВ «Львівські автобусні заводи».

Цитата з ухвали суду від 02.07.2021:

“Заборонити будь-яким фізичним або юридичним особам, в тому числі, але не виключно, АТ «Державний експортно-імпортний банк України», Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Державному підприємству «Прозорро», будь-яким організаторам відкритих торгів (аукціонів) укладати будь-які угоди, правочини, договори, здійснювати розпорядження, відчуження, продаж, в тому числі на відкритих торгах (аукціоні)/електронному аукціоні, проводити відкриті торги (аукціон)/електронний аукціон щодо продажу майнових прав (в тому числі на майнові права (права вимоги) за Кредитними договорами №6004К51 від 01.09.2004, №6004К2 від 04.02.2004 та за договорами іпотеки від 05.02.2004 №6004Z7, від 28.04.2005 №6005Z69, від 01.09.2004 №6004Z110, договором застави №6004Z109 від 01.09.2004, договором поруки від 07.10.2004 №6004Р7, договором поруки від 30.03.2006 №6006Р1 та усіма іншими договорами укладеними в їх забезпечення, де позичальником виступає ЗАТ «Завод комунального транспорту» (скорочена назва «ЗКТ») (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 45; ідентифікаційний код: 32483661), а поручителем ТОВ «Львівські автобусні заводи» (51927, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, вул. Стасова, б. 79; ідентифікаційний код: 33894928)”.

Разом з тим, 05.07.2021 в системі “Прозорро.Продажі” відбувся аукціон з продажу прав вимоги Укрексімбанку за згаданими вище кредитними договорами та за договорами іпотеки від 05.02.2004 №6004Z7, від 28.04.2005 №6005Z69, від 01.09.2004 №6004Z110, укладеними з юридичною особою, договором застави від 01.09.2004 №6004Z109, юридичною особою, договором поруки від 07.10.2004 №6004Р7, укладеним з юридичною особою та договором поруки від 30.03.2006 №6006Р1, укладеним з юридичною особою та дебіторська заборгованість.

Переможцем аукціону з пропозицією 170 млн грн стало ТОВ "Капітал-Фінанс". Стартова ціна на лот була 76,6 млн грн.

06.07.2021 глава правління Укрексімбанку Євген Мецгер, коментуючи результати аукціону, заявив, що “новина, звісно, просто шикарна, але, на жаль, може так статися, що не у фінальній редакції”, бо “все ще існують попередні власники об’єкта та наші містичні суди, що цілком можуть видати вердикти, списані з булгаковських сюжетів”.

05.07.2021 міський голова Львова Андрій Садовий перед проведенням аукціону з продажу прав кредитної вимоги Укрексімбанку констатував, що «на аукціон виставили 76 мільйонів – це лише мала частина боргу підприємства [Львівського автобусного заводу]”.

“Купівля цієї заборгованості не дає права користуватись майном заводу. Це швидше квиток на інвестиційну війну, адже таких боргів є багато і вони розміщені у різних банках. Сьогодні свою частину продає державний «Укрексімбанк». Минулого тижня мав розмову з керівництвом банку. Вдалося знайти точки дотику, які є важливими для міста.

Я звертаю увагу на це не просто так. Бачимо різку зацікавленість до аукціону зі сторони будівельних компаній. Доводжу до відома потенційних інвесторів, що на території заводу потрібно відновити промислове виробництво. Про жодну житлову забудову мова йти не може! Це позиція громади міста. Ми не дозволимо змінити цільове призначення земельних ділянок. Вже маємо добрий досвід із продажем колонії на Сихові і хочемо закріпити цей результат.

Львову потрібні високооплачувані робочі місця. У нас є потенціал для машинобудування. Трамваї, тролейбуси, електромобілі — це те, що Львів може виготовляти для України та всього світу», – написав міський голова на своїй сторінці у Facebook.

Раніше Укрексімбанк у контексті аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу зазначав, що “забезпеченням за кредитними договорами є адміністративні та виробничі будівлі машинобудівного заводу, зокрема, приміщення головного виробничого корпусу, а також рухоме майно (виробниче обладнання цехів)”.

“Колишній автозавод, де і розташоване заставне майно, займає площу в декілька десятків гектарів у Сихівському районі Львова. Міською владою розглядалися шляхи відновлення діяльності підприємства, що було флагманом українського автобусобудування, зокрема, й під колишнім брендом, викуп нерухомості або розробка архітектурної концепції розвитку цієї території.

З огляду на такі перспективи, цей актив є інвестиційно привабливим, в тому числі, для подальшого продажу або співучасті в проектах", - казав держбанк.

Він констатував, що юридичну особу – позичальника визнано банкрутом із застосуванням до неї процедури ліквідації. У 2020 році державним виконавцем проведено описи нерухомого майна підприємства та солідарних боржників (фінансового поручителя), "проте його продаж наразі заборонено ухвалою суду" (цитата з повідомлення держбанку від 09.06.2021).

Адреса місцезнаходження активу: Україна, м. Львів, вул. Стрийська, 45.

Нагадаємо, Львівський автобусний завод (ЛАЗ) — колись найбільше підприємство України (за часів СРСР) з випуску тролейбусів та автобусів різного призначення. Загальна територія заводу перевищує 56 га.

20 років тому Фонд держмайна продав контрольний пакет акцій ЛАЗу фірмі російського бізнесмена Ігоря Чуркіна. Перед «Євро-2012» завод постачав автобуси для українських міст, які приймали чемпіонат.

Після приватизації підприємство кілька разів змінювало назву, в різні періоди воно називалося «ЛАЗ», «Пасавтотранс», «Завод комунального транспорту», холдингова компанія ЛАЗ, «Львівський автобусний завод», «Львівський автомобільний завод», «Львівські автобусні заводи». Завод припинив свою роботу в жовтні 2014 року, кілька тисяч працівників були звільнені. Власника Ігоря Чуркіна неодноразово звинувачували у знищенні підприємства.

Більшість юридичних осіб, які після приватизації володіли заводом та його майном, нині є банкрутами.

У держреєстрі бенефіціаром ТОВ "Капітал-Фінанс", яке стало переможцем аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу, значиться львівський бізнесмен Максим Чухен, а засновником - АТ "ЗНВКІФ "Кайрос".

За даними ЗМІ, Максим Чухен є співвласником компанії, яка невдовзі планує побудувати індустріальний парк «Спарроу Парк Львів» у промисловій зоні Сигнівка.