Суд скасував одну із заборон на продаж держбанком боргу Львівського автобусного заводу

Все про економіку та фінанси

25.11.2021 Голосіївський райсуд м. Києва задовольнив клопотання Укрексімбанку та скасував арешт на права вимоги банку за кредитними договорами, договорами іпотеки й застави, позичальником за якими є ЗАТ "Завод комунального транспорту", а поручителем - ТОВ "Львівські автобусні заводи".

Відповідний арешт накладався ухвалою цього суду від 02.07.2021 за клопотанням директора ТОВ "Львівські автобусні заводи" в рамках кримінального провадження №12021100000000586.

Скасований арешт накладався незадовго до проведення Укрексімбанком аукціону з продажу згаданих прав кредитної вимоги Укрексімбанку. 

Переможцем цього аукціону, що відбувся 05.07.2021, з пропозицією 170 млн грн стало ТОВ "Капітал-Фінанс".

За даними системи "Прозорро.Продажі", поточний статус підсумків аукціону - "очікується підписання договору".

Як писав Finbalance, 06.10.2021 Північний апеляційний госпсуд задовольнив апеляційні скарги Укрексімбанку і ТОВ "Капітал-Фінанс" та скасував ухвалу Госпсуду м. Києва від 16.07.2021 (у справі №910/11305/21), якою в рамках забезпечення позову ТОВ "Львівські автобусні заводи" було накладено арешт на вказані вище права кредитної вимоги Укрексімбанку й заборонено держбанку відчужувати їх для ТОВ "Капітал-Фінанс".

Разом з тим, 11.11.2021 Госпсуд м. Києва задовольнив нову заяву ТОВ "Львівські автобусні заводи" про забезпечення позову в справі №910/12087/21 (щодо визнання недійсними результатів аукціону з продажу Укрексімбанком прав кредитної вимоги від 05.07.2021) та

- заборонив Укрексімбанку здійснювати будь-які дії щодо відчуження права власності, зокрема, здійснювати будь-які дії щодо підписання протоколів за результатами електронного аукціону UA-PS-2021-06-03-000090-2 від 05.07.2021, укладати та підписувати договори купівлі-продажу/відступлення права вимоги щодо лоту №1, що складається з майнових прав (права вимоги), що випливають із кредитних договорів №6004К51 від 01.09.2004, №6004К2 від 04.02.2004, договорів іпотеки №6004Z7 від 05.02.2004, №6005Z69 від 28.04.2005, №6004Z110 від 01.09.2004, договору застави від 01.09.2004 №6004Z109, договору поруки від 07.10.2004 №6004Р7, договору поруки від 30.03.2006 №6006Р1 та усіх інших договорів укладених в їх забезпечення між Укрексімбанком і позичальником ЗАТ "Завод комунального транспорту" та поручителем ТОВ "Львівські автобусні заводи", а також вчиняти будь які реєстраційні дії щодо реєстрації речових прав та їх обтяжень за договором купівлі-продажу/відступлення права вимоги;

- заборонив ТОВ "Капітал-Фінанс" здійснювати будь-які дії щодо набуття права власності та відчуження права власності на згаданий лот №1, зокрема, здійснювати будь-які дії щодо підписання будь-яких протоколів за результатами електронного аукціону UA-PS-2021-06-03-000090-2 від 05.07.2021, укладати та підписувати договори купівлі-продажу/відступлення права вимоги щодо лоту №1, а також вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо реєстрації речових прав та їх обтяжень за договором купівлі-продажу/відступлення права вимоги.

- заборонив ТОВ "Капітал-Фінанс" та будь-яким іншим особам перераховувати кошти Укрексімбанку за договором купівлі-продажу/відступлення права вимоги з продажу вказаного лоту.

Як повідомлялося, 05.07.2021 міський голова Львова Андрій Садовий перед проведенням аукціону з продажу прав кредитної вимоги Укрексімбанку констатував, що «на аукціон виставили 76 мільйонів – це лише мала частина боргу підприємства [Львівського автобусного заводу]”.

“Купівля цієї заборгованості не дає права користуватись майном заводу. Це швидше квиток на інвестиційну війну, адже таких боргів є багато і вони розміщені у різних банках. Сьогодні свою частину продає державний «Укрексімбанк». Минулого тижня мав розмову з керівництвом банку. Вдалося знайти точки дотику, які є важливими для міста.

Я звертаю увагу на це не просто так. Бачимо різку зацікавленість до аукціону зі сторони будівельних компаній. Доводжу до відома потенційних інвесторів, що на території заводу потрібно відновити промислове виробництво. Про жодну житлову забудову мова йти не може! Це позиція громади міста. Ми не дозволимо змінити цільове призначення земельних ділянок. Вже маємо добрий досвід із продажем колонії на Сихові і хочемо закріпити цей результат.

Львову потрібні високооплачувані робочі місця. У нас є потенціал для машинобудування. Трамваї, тролейбуси, електромобілі — це те, що Львів може виготовляти для України та всього світу», – написав міський голова на своїй сторінці у Facebook.

Раніше Укрексімбанк у контексті аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу зазначав, що “забезпеченням за кредитними договорами є адміністративні та виробничі будівлі машинобудівного заводу, зокрема, приміщення головного виробничого корпусу, а також рухоме майно (виробниче обладнання цехів)”.

“Колишній автозавод, де і розташоване заставне майно, займає площу в декілька десятків гектарів у Сихівському районі Львова. Міською владою розглядалися шляхи відновлення діяльності підприємства, що було флагманом українського автобусобудування, зокрема, й під колишнім брендом, викуп нерухомості або розробка архітектурної концепції розвитку цієї території.

З огляду на такі перспективи, цей актив є інвестиційно привабливим, в тому числі, для подальшого продажу або співучасті в проектах", - констатував держбанк.

Укрексімбанк зауважував, що юрособу – позичальника визнано банкрутом із застосуванням до неї процедури ліквідації. У 2020 році державним виконавцем проведено описи нерухомого майна підприємства та солідарних боржників (фінансового поручителя), "проте його продаж наразі заборонено ухвалою суду" (цитата з повідомлення держбанку від 09.06.2021).

Адреса місцезнаходження активу: Україна, м. Львів, вул. Стрийська, 45.

Львівський автобусний завод (ЛАЗ) - колись найбільше підприємство України (за часів СРСР) з випуску тролейбусів та автобусів різного призначення. Загальна територія заводу перевищує 56 га.

20 років тому Фонд держмайна продав контрольний пакет акцій ЛАЗу фірмі російського бізнесмена Ігоря Чуркіна. Перед «Євро-2012» завод постачав автобуси для українських міст, які приймали чемпіонат.

Після приватизації підприємство кілька разів змінювало назву, в різні періоди воно називалося «ЛАЗ», «Пасавтотранс», «Завод комунального транспорту», холдингова компанія ЛАЗ, «Львівський автобусний завод», «Львівський автомобільний завод», «Львівські автобусні заводи». Завод припинив свою роботу в жовтні 2014 року, кілька тисяч працівників були звільнені. Власника Ігоря Чуркіна неодноразово звинувачували у знищенні підприємства.

Більшість юридичних осіб, які після приватизації володіли заводом та його майном, нині є банкрутами.

У держреєстрі бенефіціаром ТОВ "Капітал-Фінанс", яке стало переможцем аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу, значиться львівський бізнесмен Максим Чухен, а засновником - АТ "ЗНВКІФ "Кайрос".

За даними ЗМІ, Максим Чухен є співвласником компанії, яка невдовзі планує побудувати індустріальний парк «Спарроу Парк Львів» у промисловій зоні Сигнівка.