Роздрібні ціни на пальне почали перевищувати "рекомендовані" урядом

Все про економіку та фінанси

27 квітня більша частина консолідованої мережі групи «Приват» («Авіас», ANP та ін. – біля 1000 АЗС) підвищила ціни на бензин і дизельне пальне на 2 грн/л, повідомили в Консалтинговій групі «А-95», посилаючись на власний ціновий моніторинг ринку, пише enkorr.ua.

Бензин марки А-92 здорожчав до 35,10 грн/л, А-95 – до 36,10 грн/л і ДП – до 40,66 грн/л. Це на 3-5% вище за граничні ціни, які були опубліковані Міністерством економіки на третю декаду квітня: бензин А-95 — 34,10 грн/л, ДП — 38,66 грн/л.

Ціни при безготівковому продажу підвищились ще більше. Згідно з сайтом компанії «Авіас», при безготівковій оплаті (паливні карти) «двійка» коштує 39,19 грн/л (+15% до граничної ціни), фірмова марка бензину А-95 — 40,66 грн/л (+19%), «звичайний» А-95 — 40,10 грн/л (+18%), фірмове ДП — 44,66 грн/л (+16%).

Станції «Укрнафти» (552 АЗС), частка якої належить групі «Приват», цін на пальне не підвищувала. Так, бензин марки А-92 залишився на рівні 33,10, грн/л, А-95 — 34,10 грн/л, ДП — 38,66 грн/л.

Раніше перевищення граничних цін спостерігалось лише на немережевих станціях, зауважує enkorr.ua.

Коментар директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна:

"Трохи про турбулентність

Сьогодні найбільша автозаправна мережа країни, що належить групі «Приват», підвищила ціни на пальне понад граничний рівень, встановлений урядом.

Такий крок ринкового лідера дуже симптоматичний. Враховуючи, що імпортних постачань він не має, а торгує продуктом виключно Кременчуцького НПЗ, це свідчить про зменшення запасів (що не дивно, враховуючи зупинку заводу на початку квітня).

Власне, дефіцит вже бачить кожен, хто має машину та очі. Якщо минулого тижня обмеження були 20 л, то відучора на багатьох АЗС це вже 10 л в бак.

Причин дефіциту є три.

Перша, зупинка Кременчуцького НПЗ. На його ресурсах ринок протягнув березень й половину квітня.
Друга, проблеми з логістикою в Європі для доставки пального в Україну. Не вистачає цистерн, а для бензовозів існує купа проблем різного характеру, зокрема й нестача самих бензовозів.

Третя, збереження держрегулювання. Через дефіцит оптові ціни стали вищими за роздрібні, а чимало імпортних ресурсів, особливо які везуть автотранспортом, також дуже дорогі. Більш дешеві не поступають в достатній кількості через пункт 2.

Що далі?

Все більше станцій будуть намагатися продавати пальне за ринковими цінами. Немережеві станції все більше будуть ігнорувати «рекомендації» Кабміну.

Національні мережі вочевидь утримаються від порушень цінової дисципліни. Але через дефіцит та неможливість «потрапити» під регульовані ціни вільний продаж пального буде скорочуватись, перетікаючи у «безготівкову» площину. Тобто бізнес але кому конче треба, матимуть змогу придбати пальне. Хоча ліміти при заправці будуть діяти й для них.

З дизпальним ситуація поки що виглядає дещо краще, ніж з бензином, але ще не вечір.

Через те, що на автогаз держрегулювання не поширюється, обсяги його імпорту зростають, хоча ще далекі від необхідних. Тут дійсно маємо приклад роботи ринку: газ дорогий, але він є.

Всі оператори тримають недоторканий запас для силовиків, муніципалітетів тощо.

Уряд знає, що робити. Але чи робитиме, подивимся".