Продаж Укрексімбанком боргу Львівського автобусного заводу: суд зняв один з арештів

Все про економіку та фінанси

06.10.2021 Північний апеляційний госпсуд задовольнив апеляційні скарги Укрексімбанку і ТОВ "Капітал-Фінанс" та скасував ухвалу Госпсуду м. Києва від 16.07.2021 (у справі №910/11305/21), якою в рамках забезпечення позову ТОВ "Львівські автобусні заводи" було

- накладено арешт на майнові права, що випливають з кредитних договорів №6004К51 від 01.09.2004, №6004К2 від 04.02.2004, договорів іпотеки №6004Z7 від 05.02.2004, №6005Z69 від 28.04.2005, №6004Z110 від 01.09.2004, договору застави від 01.09.2004 №6004Z109, договору поруки №6004Р7 від 07.10.2004, договору поруки №6006Р1 від 30.03.2006 та усіх інших договорів, укладених в їх забезпечення між Укрексімбанком і ЗАТ "Завод комунального транспорту", а також з поручителем ТОВ "Львівські автобусні заводи".

- заборонено Укрексімбанку здійснювати будь-які дії щодо відчуження для ТОВ "Капітал-Фінанс" права власності на лот №1, зокрема, здійснювати будь-які дії щодо оформлення результатів торгів, підписувати протокол електронного аукціону UA-PS-2021-06-03-000090-2 від 05.07.2021, укладати та підписувати договір купівлі- продажу (відступлення права вимоги) щодо лоту №1, що складається з права вимоги, які випливають зі згаданих кредитних договорів, договорів іпотеки й застави;

- заборонено для ТОВ "Капітал-Фінанс" здійснювати будь-які дії щодо набуття права власності на лот №1, зокрема, здійснювати будь-які дії щодо оформлення результатів торгів, підписувати протокол електронного аукціону UA-PS-2021-06-03-000090-2 від 05.07.2021р, укладати та підписувати договір купівлі- продажу/відступлення права вимоги щодо лоту №1 у встановлені Укрексімбанком строки та здійснювати повний розрахунок за придбаний лот;

- заборонено для ТОВ "Капітал-Фінанс" та будь-яким іншим особам перераховувати кошти Укрексімбанку за договором купівлі-продажу (відступлення права вимоги) вказаного вище лоту №1 на електронному аукціоні UA-PS-2021-06-03-000090-2 від 05.07.2021;

- заборонено будь-яким фізичним або юридичним особам, в т.ч., але не виключно, органам та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав відповідно до закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо реєстрації речових прав та їх обтяжень за договором купівлі-продажу (відступлення права вимоги), укладеного між Укрексімбанком і ТОВ "Капітал-Фінанс" щодо лоту №1.

Як писав Finbalance, 05.07.2021 в системі “Прозорро.Продажі” відбувся аукціон з продажу прав вимоги Укрексімбанку за згаданими вище кредитними договорами і договорами іпотеки, застави. 

Переможцем аукціону з пропозицією 170 млн грн стало ТОВ "Капітал-Фінанс". Стартова ціна на лот була 76,6 млн грн.

За даними системи "Прозорро.Продажі", поточний статус підсумків аукціону - "очікується підписання договору".

06.07.2021 тодішній глава правління Укрексімбанку Євген Мецгер, коментуючи результати аукціону, заявив, що “новина, звісно, просто шикарна, але, на жаль, може так статися, що не у фінальній редакції”, бо “все ще існують попередні власники об’єкта та наші містичні суди, що цілком можуть видати вердикти, списані з булгаковських сюжетів”.

Перед цим - 02.07.2021 - Голосіївський райсуд м. Києва в рамках кримінального провадження №12021100000000586 задовольнив клопотання директора ТОВ «Львівські автобусні заводи» як цивільного позивача та наклав арешт на майнові права, у т.ч. права вимоги, що випливають зі згаданих вище кредитних договорів, договорів іпотеки та застави, по яким кредитором є Укрексімбанком, позичальником - ЗАТ «Завод комунального транспорту», а поручителем - ТОВ «Львівські автобусні заводи».

31.08.2021 Київський апеляційний суд вирішив залишити без змін ухвалу Голосіївського райсуду м. Києва від 02.07.2021.

05.07.2021 міський голова Львова Андрій Садовий перед проведенням аукціону з продажу прав кредитної вимоги Укрексімбанку констатував, що «на аукціон виставили 76 мільйонів – це лише мала частина боргу підприємства [Львівського автобусного заводу]”.

“Купівля цієї заборгованості не дає права користуватись майном заводу. Це швидше квиток на інвестиційну війну, адже таких боргів є багато і вони розміщені у різних банках. Сьогодні свою частину продає державний «Укрексімбанк». Минулого тижня мав розмову з керівництвом банку. Вдалося знайти точки дотику, які є важливими для міста.

Я звертаю увагу на це не просто так. Бачимо різку зацікавленість до аукціону зі сторони будівельних компаній. Доводжу до відома потенційних інвесторів, що на території заводу потрібно відновити промислове виробництво. Про жодну житлову забудову мова йти не може! Це позиція громади міста. Ми не дозволимо змінити цільове призначення земельних ділянок. Вже маємо добрий досвід із продажем колонії на Сихові і хочемо закріпити цей результат.

Львову потрібні високооплачувані робочі місця. У нас є потенціал для машинобудування. Трамваї, тролейбуси, електромобілі — це те, що Львів може виготовляти для України та всього світу», – написав міський голова на своїй сторінці у Facebook.

Раніше Укрексімбанк у контексті аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу зазначав, що “забезпеченням за кредитними договорами є адміністративні та виробничі будівлі машинобудівного заводу, зокрема, приміщення головного виробничого корпусу, а також рухоме майно (виробниче обладнання цехів)”.

“Колишній автозавод, де і розташоване заставне майно, займає площу в декілька десятків гектарів у Сихівському районі Львова. Міською владою розглядалися шляхи відновлення діяльності підприємства, що було флагманом українського автобусобудування, зокрема, й під колишнім брендом, викуп нерухомості або розробка архітектурної концепції розвитку цієї території.

З огляду на такі перспективи, цей актив є інвестиційно привабливим, в тому числі, для подальшого продажу або співучасті в проектах", - казав держбанк.

Він констатував, що юридичну особу – позичальника визнано банкрутом із застосуванням до неї процедури ліквідації. У 2020 році державним виконавцем проведено описи нерухомого майна підприємства та солідарних боржників (фінансового поручителя), "проте його продаж наразі заборонено ухвалою суду" (цитата з повідомлення держбанку від 09.06.2021).

Адреса місцезнаходження активу: Україна, м. Львів, вул. Стрийська, 45.

Нагадаємо, Львівський автобусний завод (ЛАЗ) — колись найбільше підприємство України (за часів СРСР) з випуску тролейбусів та автобусів різного призначення. Загальна територія заводу перевищує 56 га.

20 років тому Фонд держмайна продав контрольний пакет акцій ЛАЗу фірмі російського бізнесмена Ігоря Чуркіна. Перед «Євро-2012» завод постачав автобуси для українських міст, які приймали чемпіонат.

Після приватизації підприємство кілька разів змінювало назву, в різні періоди воно називалося «ЛАЗ», «Пасавтотранс», «Завод комунального транспорту», холдингова компанія ЛАЗ, «Львівський автобусний завод», «Львівський автомобільний завод», «Львівські автобусні заводи». Завод припинив свою роботу в жовтні 2014 року, кілька тисяч працівників були звільнені. Власника Ігоря Чуркіна неодноразово звинувачували у знищенні підприємства.

Більшість юридичних осіб, які після приватизації володіли заводом та його майном, нині є банкрутами.

У держреєстрі бенефіціаром ТОВ "Капітал-Фінанс", яке стало переможцем аукціону з продажу боргу Львівського автобусного заводу, значиться львівський бізнесмен Максим Чухен, а засновником - АТ "ЗНВКІФ "Кайрос".

За даними ЗМІ, Максим Чухен є співвласником компанії, яка невдовзі планує побудувати індустріальний парк «Спарроу Парк Львів» у промисловій зоні Сигнівка.