Приватбанк переніс свій дата-центр до Євросоюзу, побоюючись загрози фізичного знищення дата-центрів банку в Києві та Дніпрі. Про це розповів член наглядової ради банку Роман Сульжик під час дискусії Центру економічної стратегії, пише Forbes Україна.
Приватбанк працював над проєктом перенесення даних своїх клієнтів на територію Євросоюзу протягом останніх 45 днів, сказав Сульжик. Саме з цим були пов’язані перебої в роботі сервісів банку в останні тижні, хоча й банк не говорив про це публічно.
«Зараз Приват повністю працює з Європи», – сказав Сульжик. На початку березня, нагадав він, Національний банк дозволив банкам тримати клієнтські дані за межами країни.
Раніше заступник голови НБУ Ярослав Матузка зазначав, що банки давно піднімали питання більш глибокого використання хмарних технологій. «Тепер банки не залежать від критичної інфраструктури всередині країни», – сказав він.
Постановою №42 від 8 березня НБУ дозволив банкам на період воєнного стану плюс два роки надавати послуги, застосовуючи хмарні сервіси із використанням обладнання на території держав Європейського Союзу, Великої Британії, Сполучених Штатів Америки та Канади.
Коментар Приватбанку:
"ПриватБанк завершив міграцію ІТ систем з фізичного центру зберігання даних у “хмару”, щоб мінімізувати залежність від фізичної присутності комп’ютерного обладнання в різних регіонах України, яке могло бути знищено під час війни.
Відтепер всі основні застосунки та сервіси ПриватБанку успішно перенесено у хмарне сховище, щоб забезпечити доступ клієнтів до фінансових послуг у будь-який момент.
Ключові факти про цю міграцію:
- менше 45 днів знадобилось нам, щоб усі важливі застосунки безпечно розмістити і запустити в роботу з хмарного середовища;
- перенесли 3500 серверів;
- понад 4 петабайт клієнтських даних і транзакцій завантажено у “хмару”;
- понад 270 важливих застосунків перенесено;
- понад 460 ІТ-фахівців ПриватБанку та підрядників працювали над проектом.
Обсяг робіт, який ми реалізували, для проектів такого масштабу у “нормальному” проектному ІТ-циклі зазвичай займає 1,5 роки і більше.
Ми розуміємо, що у цей період деякі наші клієнти стикалися з проблемами при здійсненні платежів чи карткових переказах, що траплялось частіше, ніж зазвичай. Втім, варто зазначити, що наші клієнти не мали доступу до систем менше 5% часу (менше 50 годин) за цей період. Просимо вибачення за незручності та просимо розуміння, адже це все було заради наших клієнтів та безпеки їхніх коштів".