Пільги на проїзд у транспорті: уряд та місцева влада не знають, хто їх профінансує

Все про економіку та фінанси

Finbalance повідомляв про те, що уряд пропонував Верховній Раді передбачити у законодавстві норму про те, що рішення про фінансування пільг на проїзд у транспорті для низки категорій населення (діти, інваліди війни, військовослужбовців тощо) мають ухвалювати місцеві органи влади.

Водночас як констатує агентство «РБК-Україна», зрештою після голосування за відповідний законопроект наприкінці грудня це питання лишилося неврегульованим.

З одного боку, вилучення із законопроекту вказаної норми відбулося в парламентській залі з «голосу».

З іншого боку, Мінфін у держбюджеті не передбачив кошти на фінансування відповідної статті видатків. А йдеться про 2,2 млрд грн. (торік державі на це знадобилося 1,8 млрд грн).

Місцеві органи влади сьогодні мають право фінансувати пільги, але тільки за власним бажанням, нагадав перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України Олександр Слобожан.

"Протягом 1-2 місяців ми спільно вирішимо це питання. Частково пільговий проїзд буде в компетенції місцевих органів, - запевнив міністр соцполітики Павло Розенко. - Логіка спочатку у нас була проста. Ми не просто передавали місцевим органам влади фінансування. Ми говорили про те, що система пільг на проїзд повинна встановлюватися на місцях. Але ця логіка не була підтримана, і рядок у держбюджеті випав".

У той же час провідний науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень Лідія Ткаченко впевнена, що спроба передати фінансування пільг на місцевий рівень - привід взагалі забути про них.

"Більшість пільг з часом помре своєю смертю, хоча все буде залежати від пріоритетності на місцях, - заявила Ткаченко. - Якщо взяти Київ, то тут працює соцкартка киянина. І, якщо приїде в столицю пенсіонер з іншого регіону, то він не зможе безкоштовно користуватися транспортом".