НБУ до 1 березня інформуватиме уряд про можливі платежі в бюджет, - закон у 1-му читанні

Все про економіку та фінанси

Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект №5853 "Про внесення зміни до статті 33 Бюджетного кодексу України щодо уточнення інформації, яка подається Національним банком України для складання Бюджетної декларації".

Документом пропонується встановити, що НБУ щороку, до 1 березня, буде надавати Президенту, Верховній Раді та Кабінету Міністрів "інформацію, необхідну для складання Бюджетної декларації, про орієнтовний прогноз частини прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету".

"Інформація, передбачена цією частиною подається Національним банком виключно в порядку інформування", - йдеться в законопроекті.

У чинній редакції статті 33 Бюджетного кодексу передбачено, що НБУ подає Президенту, Верховній Раді та Кабінету Міністрів

- до 1 березня року, що передує плановому, - орієнтовну інформацію про розрахунок частини прогнозованого прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету, на середньостроковий період;

- до 15 березня року, що передує плановому, - прогнозні монетарні показники і показники валютно-курсової політики на середньостроковий період, у тому числі обмінний курс гривні у середньому за рік та на кінець року;

- до 15 квітня року, що передує плановому, - уточнену інформацію про розрахунок частини прогнозованого прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету, на середньостроковий період.

У пояснювальній записці таким чином мотивується потреба внесення згаданих змін у Бюджетний кодекс:

"Пропоноване обумовлюється тим, що наразі реалізація норм статті 33 Бюджетного кодексу України в частині надання визначеного цією статтею переліку інформації, яка подається Національним банком України Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України, опосередковано чинить тиск на Національний банк України. Річ у тім, що надаючи певний прогноз на наступні три роки, зокрема щодо частини прибутку до розподілу Національного банку України, яка підлягатиме перерахуванню до державного бюджету, Національний банк України поставлений в умови виконати надані ним прогнози.

У зв’язку з цим, пропозиції змін до статті 33 Бюджетного кодексу України є вкрай важливими з огляду на те, що інформація щодо орієнтовного прогнозу частини прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до Державного бюджету України, що подається Національним банком як прогноз, може відрізнятись від фактичної суми прибутку до розподілу, яка підлягатиме перерахуванню до Державного бюджету України, відповідно до статті 51 Закону України "Про Національний банк України".

Згідно з матеріалами фінкомітету ВР, НБУ підтримав законопроект №5853, а Мінфін - ні.