Рада директорів МВФ схвалила рішення про виділення Україні другого траншу на 699 млн дол у рамках чинної кредитної програми stand-by.
Разом з тим, рада директорів Фонду продовжила дію цієї програми до кінця червня 2022 року.
Як зауважує МВФ, підтримувана ним економічна програма України має на меті допомогти в подоланні наслідків шоку від COVID-19, підтримати економічне відновлення та просунутися вперед у важливих структурних реформах.
Відповідно до узгоджених пріоритетів, українська влада взяла зобов`язання
- повернути фіскальну політику до умов, що відповідають середньостроковій стабільності боргу, одночасно захищаючи соціально вразливі верстви населення, посилюючи адміністрування доходів та зменшуючи фіскальні ризики від квазіфіскальних операцій, у т.ч. в енергетиці;
- зберігати незалежність НБУ та зосередження монетарної політики на поверненні інфляції до цільового рівня;
- забезпечити фінансове здоров`я банків, у т.ч. шляхом належного управління, для відновлення здорового банківського кредитування приватного сектора;
- боротися з корупцією та просуватися вперед щодо впровадження судової реформи;
- знижувати роль держави та корисливі інтереси в економіці для покращення бізнес-середовища, залучення інвестицій, підвищення потенціалу економіки.
Коментар президента Володимира Зеленського:
"Вдячний раді директорів IMF за позитивне рішення щодо завершення перегляду програми stand-by, яке передбачає виділення Україні траншу обсягом близько $700 млн. Ці кошти ми спрямуємо на підтримку фінансової системи й боротьбу з наслідками COVID-19. Програма МВФ буде продовжена".
Коментар глави НБУ Кирила Шевченка:
"Рада директорів МВФ затвердила перший перегляд програми stand-by з Україною й підтримала рішення про продовження програми до червня 2022 року.
Що це означає для України?
По-перше, отримання другого траншу від МВФ (500 млн СПЗ, що становить 699 млн дол. США), надходження якого очікуємо вже за кілька днів, а також можливість отримати наступні транші за програмою у 2022 році.
По-друге, фактичну підтримку Міжнародним валютним фондом дій української влади і Національного банку, зокрема, у напрямі забезпечення макроекономічної стабільності, реформування фінансової системи та впровадження структурних реформ.
Надалі у межах співпраці продовжуємо фокусуватися на важливих для України напрямах. Це посилення незалежності Національного банку шляхом подальшого вдосконалення системи корпоративного управління, проведення монетарної політики, спрямованої на повернення інфляції до цілі 5%, дотримання режиму плаваючого обмінного курсу, продовження поступової валютної лібералізації й зміцнення потужності банківського пруденційного нагляду для збереження високоліквідної та капіталізованої банківської системи.
Ми продовжимо роботу над зниженням рівня непрацюючих кредитів у банківській системі та в державних банках зокрема й реалізуємо ініціативи із запровадження нових вимог щодо капіталу й ліквідності банків.
Національний банк також братиме активну участь у роботі, спрямованій на повернення активів від колишніх власників та пов`язаних осіб збанкрутілих банків. Вона є вкрай важливою для зменшення вартості банкрутств банків для платників податків.
Ще одним важливим напрямом роботи є посилення регулювання небанківського фінансового сектору. Для цього вже підготовлене нове законодавство про фінансові послуги та фінансові компанії (№5065), про кредитні спілки (№5125) та про страхування (№5315). Два перших законопроєкти вже пройшли перше читання у Верховній Раді, останній – минулого тижня був підтриманий у другому читанні. Ми також плануємо розширити охоплення централізованого кредитного реєстру на небанківські фінансові установи відповідно до закону про фінансові послуги.
Хочу подякувати Міжнародному валютному фонду, а також колегам із НБУ та інших державних органів за спільну плідну роботу. Національний банк і надалі дотримується позиції про важливість продовження співпраці з МВФ та виконання Україною всіх взятих на себе зобов`язань".
Коментар міністра фінансів Сергія Марченка:
«Я дякую представникам МВФ, які довгий час є нашими надійними партнерами. Рішення про виділення траншу є результатом проведених нами структурних реформ та свідченням того, що наша країна рухається правильним шляхом. Ми доклали значних зусиль для досягнення такого результату. Наявність програми МВФ позитивно впливає на міжнародний імідж нашої країни, а також відкриває можливості для отримання фінансової підтримки від низки міжнародних партнерів».
Коментар прем’єр-міністра Дениса Шмигаля:
«Заходами, які здійснила Україна в частині реформування судової системи, продовження реформи у фінансовому секторі, ми підтвердили статус України як надійного й відповідального партнера. Кошти МВФ будуть спрямовані на підтримку стабільності фінансової системи та боротьбу з наслідками COVID-19».
Довідково
У червні 2020 року рада директорів МВФ затвердила 18-місячну програму stand-by для підтримки макроекономічної та фінансової стабільності в Україні. Фінансування за програмою складає 3,6 млрд СПЗ (близько 5 млрд дол. США).
У 2020 році Україна отримала перший транш за програмою обсягом 1,5 млрд СПЗ (близько 2,1 млрд дол. США).
За підсумками роботи місії МВФ в Україні в межах завершення першого перегляду програми stand-by протягом 21 вересня – 18 жовтня 2021 року сторонами було досягнуто угоди на рівні персоналу (Staff-Level Agreement, SLA). Це дало змогу винести на розгляд Ради виконавчих директорів МВФ питання щодо завершення першого перегляду чинної програми stand-by та продовження термінів її виконання для України.