Мін`юст: ФОП можна буде зареєструвати автоматично, без участі держреєстратора

Все про економіку та фінанси

Міністерство юстиції повідомляє, що ФОП можна буде зареєструвати автоматично, без участі держреєстратора: Кабмін сьогодні підтримав відповідну постанову.

Як зазначається, вже рік, як послуги у сфері державної реєстрації фізичної особи-підприємця в Україні надаються онлайн за заявами, поданими в електронній формі через Єдиний веб-портал електронних послуг Дія. За цей час більше 100 тисяч користувачів скористались послугою з державної реєстрації фізичної особи підприємцем в електронному режимі.

Після того, як особа авторизується у Дії та подає заяву на відкриття ФОП, окрема людина – державний реєстратор – повинна переглянути усі введені дані та прийняти подальші рішення.

Водночас, як зауважує Мін`юст, таке поняття як «людський фактор» все ще існує і може дати похибку при прийнятті рішення. Саме щоб уникнути цього, Мін’юстом у співпраці з Мінцифри було розроблено проект постанови «Про реалізацію експериментального проекту щодо державної реєстрації фізичної особи підприємцем в автоматичному режимі». Цю постанову погодив Кабінет Міністрів під час засідання.

«Постановою Уряду визначено, що протягом двох років проводитиметься експериментальний проект щодо здійснення державної реєстрації фізичної особи підприємцем у автоматичному режимі без участі держреєстратора. Тобто, людина авторизується та подає заявку про відкриття ФОП через портал Дія. Після цього ця заявка передається до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для проведення держреєстрації ФОП. Тобто, уся перевірка даних проходитиме у реєстрах без участі людей», – зауважив міністр юстиції Денис Малюська.

За його словами, такий механізм спрямований на зменшення адміністративного навантаження, що, у свою чергу, надасть низку позитивних переваг. А саме:

- зменшиться час на отримання такої послуги, оскільки не буде потреби зайвий раз звертатися до державних органів;
- буде усунено суб’єктивний фактор під час державної реєстрації і, як наслідок, зменшиться кількість необґрунтованих відмов у державній реєстрації;
- скоротиться тривалість реєстраційної процедури;
- буде усунено корупційні складові, які можуть виникати при зверненні до державних органів для надання такої послуги у звичайному режимі;
- зменшаться черги та кількість осіб, які фізично відвідують суб’єктів надання адмінпослуг.

«Автоматизація процедури відкриття ФОП – це ще один крок, аби Україна стала країною підприємців. Допомагаючи розвиватись бізнесу, ми розвиваємо Україну», – додав міністр юстиції.