Мінфін: на інфраструктуру в 2022 році заплановані видатки в розмірі 142 млрд грн

Все про економіку та фінанси

Міністерство фінансів констатує, що в 2022 році уряд інвестує в розвиток інфраструктури 141,8 млрд грн.

«На наступний рік на розвиток інфраструктури [в держбюджеті] передбачено рекордні 141,8 млрд грн. Ці кошти будуть спрямовані на реконструкцію, будівництво, та утримання доріг державного та місцевого значення, а також на модернізацію залізниці, аеропортів і річкового транспорту», - повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава.

Як зазначається, наразі вже активно ведеться будівництво нової швидкісної автодороги Н-31 Решетилівка – Дніпро. У Решетилівці це шосе відгалужується у бік Дніпра від нещодавно збудованого швидкісного шосе М-03 Київ – Полтава – Харків. Завершення будівництва автодороги Н-31 створить можливість для мешканців Дніпра, Запоріжжя та південної частини Донецької області доїхати автомобілем з Дніпра до Києва, не порушуючи швидкісний режим за 4 години. Нині така поїздка займає близько 7 годин.

У наступному році також передбачені кошти на будівництво та реконструкцію мостів. Зокрема, це Запорізький міст та лівобережні з`їзди з Дарницького мосту у Києві. Також продовжиться будівництво нового мосту у Кременчуці, роботи на якому вже цього року.

Окрім того, у 2022 році за кошти держбюджету розпочнеться капітальний ремонт траси М-05 Київ – Одеса у Миколаївській, Одеській, Кіровоградській та Черкаській областях. За планом ділянку цієї траси на Одещині буде доведено до категорії 1А (автомагістраль із дозволеною швидкістю руху 130 км/год). Значна увага також буде приділена і ремонтам територіальних доріг. Це дороги в областях, які поєднують між собою великі населені пункти з обласними центрами, зауважують у Мінфіні.

Також на наступний рік буде збільшено фінансування "Укрзалізниці" з держбюджету до 5,2 млрд грн. З цих коштів - понад 3 млрд грн планується направити на купівлю нових пасажирських вагонів, включно з 70 вагонами для денних швидкісних поїздів. Інші 2 млрд грн будуть направлені на фінансування проектів з будівництва та модернізації пасажирської залізничної інфраструктури. Дані кошти підуть на завершення електрифікації ділянки Житомир – Новоград-Волинський із відновленням об`їзду станції Новоград-Волинський-1 та завершення електрифікації станції Черкаси – Тараса Шевченка з відновленням об’їзду на станції Тараса Шевченка.

Окрім того, наразі вже опрацьовуються і інші проекти, серед яких розвиток системи Київ Сіті Експрес, будівництво другої колії на ділянці Київ – Миронівка, відновлення розібраної лінії Миронівка – Канів, що дозволить запустити потяги до цього туристично містечка, електрифікація лінії Ворожба – Суми для запуску швидкісних електропоїздів Київ – Суми, і відновлення лінії Галич – Підвисоке для скорочення тривалості поїздки до Івано-Франківська та курортів Карпат на 2-3 години, електрифікація ділянки Новозолотарівка – Лисичанськ, що дозволить запустити поїзд Київ – Лисичанськ з тривалістю поїздки близько 7 годин. А також електрифікація ділянки Гребінка – Черкаси з будівництвом об’їзду на станції Гребінка та електрифікація ділянки Житомир – Бердичів.

Не залишилося без уваги будівництво і реконструкція аеропортів та розвиток річкового транспорту. У 2022 році на будівництво нових та реконструкцію вже існуючих аеропортів буде виділено 3,5 млрд грн. За ці кошти планується будівництво двох нових аеропортів у Дніпрі та Закарпатті. А також розпочнеться реконструкція вже існуючого аеропортів у Вінниці та Херсоні.

742 млн гривень - буде направлено на ремонт судноплавних шлюзів.