Марченко: транш МВФ у вересні - "це хороший варіант, до якого ми йдемо"

Все про економіку та фінанси

Міністр фінансів Сергій Марченко в інтерв’ю для Lb.ua зазначив, що отримання траншу МВФ у вересні - “це хороший варіант, до якого ми йдемо” (цитата).

“Поки є прогрес, і я хочу бути в цьому випадку оптимістом”, - сказав глава Мінфіну.

За словами міністра, наразі основні складні питання на перемовинах з Фондом - це Вища рада правосуддя і антикорупційні реформи.

“Ми зараз звужує коло невирішених питань. За великим рахунком йдеться про конкретні формулюваннях за взятими Україною зобов`язаннями. І це коло максимально звузилося. У січні, коли була місія, було багато питань, зараз їх менше. Залишився ряд питань з антикорупції, які потрібно вирішити”, - констатував С.Марченко.

З приводу тарифів на газ він зауважив, що “зараз запропонований ринковий механізм визначення абонентної плати на рік”, “тому не повинно виникнути проблем” (під час обговорення з МВФ).

Щодо ситуації на ринку електроенергетики та відповідних ризиків для держбюджету глава Мінфіну зазначив:

“На цьому етапі йдеться про те, що МВФ стурбований тим, що на бюджет можуть бути перекладені фіскальні ризики, пов`язані з ринком електроенергетики. Проблема може виникнути не в цьому, а можливо, у 2022-му, 2023-му році. І тому МВФ хоче збалансованої моделі ринку електроенергетики. Ми зараз активно працюємо зі Світовим банком. Я думаю, що буде вироблено розуміння того, як можна збалансувати цей ринок.

Головне - як закрити борги і не накопичувати їх. Тобто, потрібно виробити механізм, яким можна було збалансувати ринок, визначити компенсатори держави. Ідеї ​​є різні. Наприклад, збільшити екологічний податок, за акцизами є пропозиції. Я не хочу зараз конкретно говорити, оскільки модель ще не сформульована. У цьому ринку величезні перекоси і вузькі місця, над якими потрібно працювати”.

Щодо дефіциту держбюджету на 2022 рік С. Марченко додав:

“Коли ми підписали меморандум [з МВФ], ми дали згоду на те, що в 2022 році у нас дефіцит буде 3,5% [ВВП]. Ми вже підготували бюджетну декларацію, де вже фігурує дефіцит в 3,5%. І звичайно, якщо б у нас були диверсифіковані джерела покриття дефіциту, то можна було б ставити питання про більший дефіцит. Звичайно, Мінфін в принципі зацікавлений в тому, щоб він був нижчий. Але різке звуження дефіциту неадекватне існуючій реальності в умовах кризи.

Деякі країни розширюють дефіцити, деякі звужують. Але, в принципі, заходи щодо фіскального стимулювання зараз домінують у всіх - і в розвинених, і в країнах, що розвиваються. Хтось може собі це дозволити, хтось ні. Ми, на жаль, не можемо дозволити істотний вплив фіскальної ролі держави на економіку - те, що може дозволити собі США або країни ЄС. У нас джерела запозичень, на жаль, досить обмежені - все залежить від того, є програма з МВФ, чи ні, чи є Світовий банк чи ні, чи є макрофін від ЄС чи ні. Не дивитися на дефіцит можуть країни, вартість запозичень яких близька до нуля”.