Імпорт дизпалива в 2021 році збільшився на 10%

Все про економіку та фінанси

У 2021 році імпорт дизельного палива в Україну на 10% перевищив показник позаминулого року і досяг рекордного рівня за всю історію спостережень — 6,85 млн т, пише enkorr з посиланням на дані Консалтингової групи «А-95».

Зростання імпорту відбулося з усіх напрямків за винятком Російської Федерації, яка втратила свої позиції після зупинки нафтопродуктопроводу «Прикарпатзахідтранс» у лютому 2021 року й дестабілізації постачання «Роснефти».

У 2021 році з Росії було імпортовано 2,05 млн т дизпального, що на 22% менше від показника 2020 року (2,61 млн т). Відповідно частка російського ресурсу в загальному обсязі імпорту ДП скоротилася з 42% 2020-го року до 30% у 2021-му.

З Білорусі порівняно з 2020 р. було імпортовано на 30% (667 тис. т) дизпалива більше – 2,89 млн т, або 42% всього імпорту ДП. Це дало їй змогу повернути статус найбільшого постачальника дизпалива в Україну, який було втрачено 2018 року.

Рекордний обсяг — 1,2 млн т, або в півтора раза більше, ніж в 2020-му, зайшов в Україну морем. Найбільший обсяг – 405,5 тис. т – надійшов у порт Миколаєва. По 335 тис. т, 220 тис. т і 175 тис. т прийняли порти «Південний», «Одеса» і «Херсон» відповідно.

«Морські порти мають величезний потенціал, і збільшення перевалки втричі у 2022 році не буде великою проблемою, надто якщо правильно розставити пріоритети для «Укрзалізниці». Фактично це означає, що морем можна буде закрити російський імпорт», — зазначають експерти «А-95».

У 2021 році відвантаження з Литви зросли на 11% до 691 тис. т.

Прогнозний баланс ринку дизельного палива в 2021 році, за даними експертів Консалтингової групи «А-95», склав 7,9 млн. т проти 7,4 млн. т за позаминулий рік.

Нагадаємо, баланс українського ринку дизпалива в 2020 р. збільшився на 5,8% – до 7,39 млн. тонн. При цьому внутрішнє виробництво зросло на 39% – до 1,12 млн т, а імпорт додав 1,4% і склав 6,26 млн т.