ДПС повідомила про системні скарги громадян на незабезпечення продавцями товарів можливості провести розрахунки за допомогою платіжних карток та банківських терміналів. Також скарги надходять на адресу Держпродспоживслужби, констатує "Ліга:Закон".
Податківці нагадали про обов`язок забезпечити приймання спеціальних платіжних засобів для розрахунків за продані товари (надані послуги), включаючи суб`єктів малого підприємництва, які провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у населених пунктах з чисельністю населення від 25 тис. осіб і які відповідно до закону використовують РРО. Він визначений постановою КМУ "Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів" від 29.09.2010 р. № 878.
Це треба врахувати й платникам податків, у яких виник обов`язок застосовувати РРО/ПРРО з 01.01.2022 року.
Свою чергою Держпродспоживслужба нагадує про право споживача на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне здійснення безготівкових розрахунків з урахуванням режиму роботи та обов`язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України.
Обов`язковість приймання продавцями електронних платіжних засобів встановлена також Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженим постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833.
Відмова у безготівковому розрахунку за придбані товари та надані послуги свідчитиме про обмеження прав споживача та виступає порушенням вимог законодавства, за яке передбачена відповідальність:
- штраф у розмірі 500 НМДГ, що складає 8500 грн, яку застосовують до суб`єктів господарювання (п. 12 ч. 1 ст. 23 Закону України "Про захист прав споживачів");
- штраф у розмірі від 2 до 5 НМДГ (34-85 грн) - на осіб, які здійснюють розрахункові операції, та від 5 до 10 НМДГ (85-170 грн) - на посадових осіб (ст. 155 КпАП).