Борги "Донецької залізниці": Сбербанк відсудив в "Укрзалізниці" $56 млн

Все про економіку та фінанси

17.02.2021 Госпсуд Донецької області частково задовольнив позов Сбербанку до “Укрзалізниці” (в справі №905/2043/18) та вирішив стягнути з відповідача на користь позивача 56,1 млн дол заборгованості “Донецької залізниці” за кредитними договорами №07-В/13/66/КЛ-КБ, №08-В/13/66/КЛ-КБ, №09-В/13/66/КЛ-КБ, №10-В/13/66/КЛ-КБ, №11-В/13/66/КЛ-КБ від 30.04.2013.

Сбербанк також просив суд стягнути з "Укрзалізниці" 149 млн грн пені, але в цій частині позовних вимог банку було відмовлено.

Раніше - 19.01.2021 - Східний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу “Укрзалізниці” та залишив без змін ухвалу Госпсуду Донецької області від 22.07.2020, якою було замінено держпідприємство “Донецька залізниця” на “Укрзалізницю” як відповідача в цій справі.

22.12.2020 Госпсуд м. Києва відкрив провадження в справі №910/19891/20 за позовом Сбербанку до “Укрзалізниці” про стягнення 17,25 млн дол за нарахованими за період з 14.12.2017 по 23.11.2020 та несплаченими процентами за користування кредитною лінією за договором №70-В/11/66/ЮО від 29.12.2011.

10.12.2020 Верховний Суд відмовився розглядати касаційну скаргу “Укрзалізниці” на ухвалу Госпсуду Донецької області від 27.07.2020 та постанову Східного апеляційного госпсуду від 17.09.2020 (в справі №910/22858/17), якими було задоволено клопотання Державної виконавчої служби та визнано “Укрзалізницю” - як правонаступника “Донецької залізниці” - боржником у виконавчому провадженні №59296433, в рамках якого Сбербанк стягує з “Донецької залізниці” 68 млн дол за згаданим договором кредитної лінії №70-В/11/66/ЮО від 29.12.2011.

27.07.2020 “Укрзалізниця” заявляла, що українська “дочка” Сбербанку реструктуризувала її борги на суму біля 200 млн дол, що підлягали погашенню до кінця липня. Як зазначалося, підписання угод відбулося впродовж тижня до вказаної дати з набранням остаточної чинності умов реструктуризації після прийняття відповідного рішення Нацбанком. Як уточнювалося, реструктуризація проведена на термін до 3 років з можливістю дострокового погашення.

У червні 2020 року “Укрзалізниця” повідомила, що Велика Палата Верховного Суду визнала її правонаступником ДП «Донецька залізниця» з дати держреєстрації акціонерного товариства - 21.10.2015. Як зауважувала УЗ, це означає, що УЗ буде зобов’язана погасити всі борги ДП «Донецька залізниця», не отримавши при цьому від останнього жодного майна до статутного капіталу (при тому, що в ОРДЛО - понад 20 тис. вантажних вагонів УЗ, майже 6 тис. вагонів інших власників, майже 6 тис. пасажирських вагонів та понад 300 локомотивів).

Як уточнювала УЗ, за приблизними підрахунками сума зобов’язань ДП «Донецька залізниця» перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, у т.ч. перед Сбербанком - 3,5 млрд грн, ВТБ Банком - 1,2 млрд грн.

Про борги “Донецької залізниці” перед ПУМБ - тут, Таскомбанком - тут, ВБР - тут, банком "Форум" - тут.

Про кредиторські вимоги VR Global Partners (які він викупив у Промінвестбанку) до "Укрзалізниці" - тут.