Борги "Донецької залізниці": ПУМБ відсудив ще 58 млн грн в "Укрзалізниці"

Все про економіку та фінанси

27.07.2021 Госпсуд м. Києва частково задовольнив позов ПУМБ до "Укрзалізниці" (в справі №910/23042/16) та вирішив стягнути з відповідача на користь позивача 58 млн грн пені й 3% річних за неналежне виконання "Донецькою залізницею" умов трьох кредитних договорів (за несвоєчасну сплату відсотків і порушення строків повернення кредитів), зобов`язання за якими перейшли до "Укрзалізниці" в порядку правонаступництва.

07.12.2020 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу “Укрзалізниці” та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 28.08.2020 (у справі №910/11455/16), яким було задоволено позов ПУМБ і стягнуто з “Укрзалізниці” 22 млн дол заборгованості “Донецької залізниці” за відповідними трьома кредитними договорами 2013 року. 

Нагадаємо, в червні 2020 року “Укрзалізниця” повідомила, що Велика Палата Верховного Суду визнала її правонаступником ДП «Донецька залізниця» з дати держреєстрації акціонерного товариства - 21.10.2015. Як зауважувала УЗ, це означає, що УЗ буде зобов’язана погасити всі борги ДП «Донецька залізниця», не отримавши при цьому від останнього жодного майна до статутного капіталу (при тому, що в ОРДЛО - понад 20 тис. вантажних вагонів УЗ, майже 6 тис. вагонів інших власників, майже 6 тис. пасажирських вагонів та понад 300 локомотивів).

Як уточнювала УЗ, за приблизними підрахунками сума зобов’язань ДП «Донецька залізниця» перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, у т.ч. перед Сбербанком - 3,5 млрд грн, ВТБ Банком - 1,2 млрд грн.

Про борги “Донецької залізниці” перед Сбербанком - тут, Таскомбанком - тут, ВБР - тут, банком "Форум" - тут.

Про кредиторські вимоги VR Global Partners (які він викупив у Промінвестбанку) до "Укрзалізниці" - тут.

Як писав Finbalance, 22.07.2021 Східний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу "Укрзалізниці" та залишив без змін рішення Госпсуду Донецької області від 11.03.2021 (у справі №905/2881/17), яким було задоволено позов ПрАТ “Лізингова компанія “Укртранслізинг” до “Укрзалізниці” та вирішено стягнути з відповідача на користь позивача 749,2 млн грн заборгованості “Донецької залізниці” за договорами фінансового сублізингу від 2007 року.

Обсяг позовних вимог “Укртранслізингу” становив 1,22 млрд грн (з урахуванням пені, інфляційних втрат).

За даними держреєстру, власником 49,96% акцій “Укртранслізингу” є “Лемтранс” Ріната Ахметова (він же контролює згаданий вище ПУМБ). Крім того, раніше була інформація, що 2,3% акцій “Укртранслізингу” належать пов’язаному з Ахметовим “Міжрегіональному промисловому союзу”.

“Укрзалізниця” констатувала, що їй належить 47,7% акцій “Укртранслізингу”.

Додамо, що 20.07.2021 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу "Укрзалізниці" та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 18.02.2021 (у справі №910/5953/17), яким було задоволено позов "Донбасенерго" та вирішено стягнути з "Укрзалізниці" на користь позивача 70,3 млн грн.

Згідно з судовими матеріалами, “Донбасенерго” свої позовні вимогу аргументувало неналежним виконанням "Донецькою залізницею", правонаступником якого є АТ "Укрзалізниця" (відповідач), умов укладеного між учасниками ринку електричної енергії багатостороннього договору від 11.06.2015 року та договору купівлі-продажу електричної енергії № Д/ЭЭ15422/НЮ від 20.10.2015 року в частині своєчасної та повної оплати вартості поставленої ДП "Донецька залізниця" електричної енергії у період з травня 2016 року по лютий 2017 року.

"Донбасенерго" об`єднує дві електростанції: Слов`янську і Старобешівську ТЕС (остання з 2014 року перебуває на окупованій Росією території ОРДЛО).

У держреєстрі бенефіціаром “Донбасенерго” значиться Артур Яловий (при цьому підприємство пов`язують з нардепом Максимом Єфімовим). 25% акцій компанії належать державі.

Як повідомлялося, раніше 61% акцій "Донбасенерго" контролювали Олександр Янукович (син Віктора Януковича) та Ігор Гуменюк.