У випадку оголошення воєнного стану в Україні для скорочення видатків на отримання бюджетних установ (крім Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканості державного кордону та захисту держави) може бути здійснений перегляд структури заробітної плати працівників бюджетної сфери за умови виплати зарплати у розмірі, не нижчому від визначеної законом, або в натуральній формі. Про це йдеться в законопроекті «Про фінансову систему України в особливий період», який розробили в Кабміні та який опинився в розпорядженні редакції FINBALANCE.
Нагадаємо, що згідно з чинним законом про держбюджет, з 1 січня в Україні встановлена мінімальна заробітна плата на рівні 1218 грн. Із 1 грудня вона має бути підвищена до 1378 грн.
Згідно з вказаним урядовим законопроектом, якщо він стане законом, то набере чинності з наступного дня після його опублікування.
«Передбачені цим Законом обмеження прав і свобод людини і громадянина можуть бути застосовані у строк з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях до оголошення Верховною Радою України за поданням Президента України укладення миру», - зазначається в прикінцевих положеннях законопроекту.
Також у цьому документі передбачена, зокрема, можливість
- залучення державою коштів громадян, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців, а також фермерських господарств у разі введення воєнного стану шляхом зарахування до держбюджету їх частини, розмір якої визначається Кабміном; кошти, залучені таким чином, включаються до держборгу, який оформлюється державними цінними паперами, що передаються власникам цих коштів;
- обмеження виплат відсотків та повернення коштів з вкладних (депозитних) рахунків фізосіб на час дії особливого періоду (введення мораторію на виплату банківських депозитів);
- заборони переказу коштів у національній та іноземній валюті за межі України;
- обмеження, зупинення на території України діяльності платіжних систем та операцій з електронними грошима;
- обмеження готівкових розрахунків за участю будь-яких суб’єктів;
- обмеження вивезення готівки за митний кордон України;
- введення тимчасової адміністрації в банки, що контролюються суб’єктами держав-агресорів та їх союзниками;
- виведення Нацбанком своїх активів та активів українських банків з фінансових установ держав-агресорів та їх союзників;
- обмеження чи зупинення проведення операцій за рахунками держав-агресорів та їх союзників.
Зазначений законопроект розроблений Мінфіном на виконання Указу Президента ще від 24 вересня 2014 року та доручення прем’єр-міністра від 27 жовтня 2014 року.
У п`ятницю 23 січня його має розглядати спеціальний урядовий комітет, який очолює глава Кабміну А. Яценюк.
Законопроект погоджено з Нацбанком, Мінекономрозвитку, Мін’юстом, НКЦПФР, Нацкомфінпослуг, Міноборони, МВС.
P.S. (додано 24.01.15 о 10:15)
Як повідомило FINBALANCE джерело в Кабміні, у п`ятницю 23 січня урядовий комітет з питань економічного розвитку та європейської інтеграції, який очолює прем’єр А. Яценюк, відхилив розроблений Мінфіном законопроект як такий, що «може дискредитувати уряд».