Блок Петра Порошенка опублікував проект коаліційної угоди для обговорення. Щоправда, А. Яценюк його відкинув і має намір запропонувати свій.
Наводимо частину документу, що стосується дерегуляції та розвитку підприємництва (7 розділ).
«Ми забезпечимо створення сприятливого бізнес - середовища, в тому числі для розвитку малого і середнього бізнесу, та залучення додаткових інвестицій
7.1. Створення конкурентних умов ведення бізнесу та сприятливого для інвестицій
середовища
a. Вдосконалення умов міжнародної торгівлі, захисту інвесторів, спрощення підключення до системи електропостачання, реєстрації власності з метою досягнення показників країн лідерів (топ 20) за рейтингом Світового банку «Doing Business».
b. Зменшення кількості дозволів, ліцензій, сертифікації та надмірного регулювання
бізнесу.
7.2. Податкова реформа
a. Скорочення кількості податків та зборів шляхом:
I. скасування малоефективних: збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України, збір за місця для паркування транспортних засобів, туристичний збір, збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства;
II. включення до складу екологічного податку збору за спеціальне використання лісових ресурсів та збору за першу реєстрацію транспортного засобу;
III. встановлення єдиного платежу (рентна плата) за користування природними ресурсами та скасування плати за користування надрами, збору за користування радіочастотним ресурсом України, збору за спеціальне використання води;
IV. пропорційного підвищення ставки акцизного податку на бензин, дизпаливо, скраплений газ за рахунок скасування екологічного податку з палива;
V. перенесення плати за землю до місцевих податків у складі податку на нерухоме майно.
b. Розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток виходячи із сформованого згідно МСФО або П(С)БО фінансового результату у фінансовій звітності:
I. для малого та середнього бізнесу (дохід до 20 млн. грн. в рік.) без коригувань;
II. для великого бізнесу з декількома коригуваннями (амортизація, резерви, фінансові витрати).
c. Перегляд галузевих пільг та запровадження нової системи оподаткування податком на прибуток страховиків.
d. Зниження єдиного соціального внеску до 23%.
e. Запровадження разового добровільного декларування громадянами їх майна без оподаткування та штрафів, контроль за великими витратами, оподаткування ПДФО сум перевищення витрат над задекларованими доходами.
f. Запровадження акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива. Ставка податку встановлюватиметься місцевими органами влади у розмірі не більше 5%.
g. Встановлення єдиної ставки акцизного податку на цигарки з фільтром та без фільтру поетапно протягом двох років.
h. Оптимізація кількість груп платників єдиного податку до чотирьох:
I. залишити 1 та 2 групу платників та підвищити рівень доходу, який дозволяє їм бути платниками єдиного податку;
II. платників 3-6 груп об’єднати в 3 групу та знизити їм ставки єдиного податку;
III. ввести 4 групу платників – сільськогосподарських товаровиробників, внаслідок чого скасовується фіксований сільськогосподарський податок.
i. Встановлення обов’язку щодо використання реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями, які є платниками єдиного податку, крім тих, що здійснюють діяльність на ринках та з пересувних торговельних об’єктів.
j. Включення до бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комерційної нерухомості, скасування неоподатковуваного мінімуму площі, надання права органам місцевої влади встановлювати розмір ставки та пільги.
7.3. Реформа трудових взаємовідносин
a. Схвалення нової редакції Трудового кодексу, який передбачатиме надання роботодавцю можливості швидко оптимізувати наявний трудовий ресурс відповідно до економічної ситуації підприємства та стану ринкової кон’юнктури (спрощення механізмів прийому та звільнення працівників за погодженням сторін без погодження з профспілками, впровадження індивідуального режиму гнучкого робочого часу, можливість тимчасового переведення працівників на роботу в інші підприємства)
7.4. Створення умов для вільної міжнародної торгівлі та зняття непрямих технічних бар’єрів на продаж української продукції в країни ЄС
a. Підтвердження відповідності української системи технічного регулювання вимогам ЄС шляхом: створення незалежних органів стандартизації та метрології у відповідності до прийнятих законів; розробки та впровадження технічних регламентів на основі директив Нового та Глобального підходу; розробки та схвалення визначених технічними регламентами державних стандартів, адаптованих до вимого ЄС.
b. Забезпечення належного рівня безпечності харчової продукції, шляхом запровадження системи регулювання та державного контролю за безпечністю харчової продукції «від лану до столу», реалізації системи НАССР на українських підприємствах.
7.5. Перехід від державного контрою до підтримки бізнесу
a. Завершення скорочення кількість регуляторних та контрольних органів шляхом їх злиття або ліквідації, забезпечення усунення дублювання функцій між органами державного нагляду (контролю).
b. Обмеження повноважень органів державного нагляду (контролю) щодо застосування штрафних санкцій, зокрема, повноцінне запровадження механізму припинення діяльності бізнесу виключно за рішенням суду.
c. Завершення запровадження ризикорієнтованої системи державного нагляду (забезпечити затвердження всіма контролюючими органами переліків питань для проведення перевірок та уніфікованих форм актів за результатами перевірок, скасування нормативних актів, які не охоплюються відповідними переліками питань).
d. Скасування неактуальних нормативно-правових актів (зокрема САНПін), та акти які не розміщенні у вільному доступі.
e. Створення інтегрованої бази даних контролюючих органів.
f. Розширення кількість видів ділової діяльності, які можуть самостійно оцінювати себе на відповідність вимогам та прийнятим нормам на заміну системи державного нагляду (контролю).
7.6. Спрощення процедур в сфері будівництва
a. Забезпечення до 2016 року зонування територій щонайменше в обласних центрах.