Глава парламентського комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус зареєстрував альтернативний до урядового законопроект №3658-1 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії".
Згідно з пояснювальною запискою, законопроектом вносяться зміни до законів України «Про альтернативні джерела енергії», «Про ринок електричної енергії», «Про режим іноземного інвестування», в частині удосконалення умов підтримки виробників за «зеленим» тарифом, якими пропонується наступне:
1) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для ВЕС, введених в експлуатацію до 31.12.2019, на 7,5%;
2) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для ВЕС, введених в експлуатацію з 01.01.2020 на 2,5%;
3) зменшення розмірів «зелених» тарифів для ВЕС, що будуть введені в експлуатацію з 01.01.2022 на 20%;
4) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для СЕС, введених в експлуатацію з 01.07.2015 до 31.12.2019, на 15%, якщо встановлена потужністю об’єкта більше 1 МВт, та на 10%, якщо встановлена потужність об’єкта менше 1 МВт;
5) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для СЕС встановленою потужністю до 1 МВт, що введені в експлуатацію з 01.01.2020, на 2,5%;
6) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для СЕС встановленою потужністю від 1 МВт до 5 МВт, що введені в експлуатацію з 01.01.2020 до 20.09.2020, на 2,5%;
7) зменшення розмірів «зелених» тарифів для СЕС встановленою потужністю від 1 МВт до 5 МВт, що будуть введені в експлуатацію з 01.10.2020 до 30.06.2021, на 20%;
8) зменшення розмірів «зелених» тарифів для СЕС встановленою потужністю 5 МВт і більше, що будуть введені в експлуатацію з 01.10.2020 до 30.06.2021, на 30%;
9) зменшення розмірів «зелених» тарифів для СЕС встановленою потужністю 1 МВт і більше, що будуть введені в експлуатацію з 01.07.2021, на 60%;
10) встановлення граничного розміру «зеленого» тарифу для СЕС, що введені в експлуатацію до 30.06.2015, що дозволить зменшити розмір «зелених» тарифів для таких об’єктів на 21% - 47% в залежності від введення об’єктів в експлуатацію;
11) запровадження з 2022 року (50% у 2021 році) повної відповідальності за небаланс своїх фактичних та акцептованих (прогнозних) графіків виробництва електроенергії для всіх виробників з ВДЕ, що створить для таких суб’єктів економічні стимули для підвищення точності прогнозування своїх графіків відпуску електричної енергії і сприятиме розвитку сектору балансуючих потужностей. При цьому розмір допустимої похибки прогнозування складатиме для ВЕС – 10%, для СЕС – 5%;
12) визначення оператора системи передачі відповідальним за компенсацію недовідпущеної виробниками ВДЕ електричної енергії, внаслідок виконання ними диспетчерських команд на зменшення та/або обмеження навантаження, відповідно до методики, яка затверджується Регулятором;
13) надання державних гарантій стосовно незмінності законодавства, чинного на день прийняття цього Закону, для виробників за «зеленим» тарифом.
Проектом Закону також передбачається вдосконалення процедури організації і проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки шляхом внесення змін до статті 93 Закону України «Про альтернативні джерела енергії». Зокрема:
1) чітке визначення максимального розміру цінової пропозиції на аукціоні залежно від виду ВДЕ і року уведення енергооб’єкту в експлуатацію;
2) запровадження можливості проведення аукціонів за окремими видами альтернативних джерел енергії та аукціонів для інших (крім СЕС та ВЕС) альтернативних джерел енергії;
3) посилення вимог обов’язкової участі ВЕС в аукціонах, без можливості уведення енергооб’єктів на три вітротурбіни в рамках «зеленого» тарифу;
4) уточнення процедури верифікації завершення будівництва об’єкту: замість початку відпуску електроенергії в мережу – надання акту виконаних робіт з приєднання енергооб’єкту до мережі ОСР/ОСП.