Нафтопродуктопровід "ПрикарпатЗахідтранс" відновив прокачування російського дизельного палива в Україну, пише "БізнесЦензор" з посиланням на галузеве видання еnkorr та дані "Консалтингової групи "А-95".
Так, компанія "Анвітрейд" розпочала продаж дизельного палива з трубопровідного терміналу в Смизі (Рівненська область). За даними учасників ринку, відновлення відвантажень з трубопровідного терміналу в Новограді-Волинському очікується найближчим часом.
За наявними даними, обсяг поставки на грудень становить 30 тис тонн.
Як зазначає видання, відновленню трубопровідних поставок дизпалива сприяло збільшення спреду між котируваннями в портах Північної Європи, на які орієнтуються білоруські виробники, і в Середземномор`ї, до яких прив`язана ціна трубопровідного ресурсу. Якщо в серпні-жовтні він становив $7-9 на тонні, то в листопаді - $11-15/т. Завдяки цьому, ціна трубопровідного дизпалива, навіть з урахуванням мита в 4%, стала конкурентною в порівнянні з ціною за контрактами БНК.
Як повідомлялося, компанія Wexler Group з 1 серпня призупинила поставки російського дизпалива в Україні по трубопроводу після введення урядом України спеціального мита на трубопровідні поставки з РФ. З серпня мито було встановлено в розмірі 3%, а з жовтня - підвищилося до 4%.
Після зупинки роботи трубопроводу частка російського дизпалива в балансі ринку України впала до 15%, але в жовтні повернулася на рівень 32% за рахунок збільшення поставок з трубопровідного терміналу в Гомелі і зростання залізничх відвантажень компаніями "Лукойл" і "Орскоргсинтез".
Нагадаємо, "Прикарпатзахідтранс" належав швейцарській фірмі ITC Industry Trading Company SA німця Анатолія Шефера, пов`язаного з оточенням нардепа Віктора Медведчука. Після зустрічі останнього в січні 2019 року з президентом Білорусі Олександром Лукашенком, "Прикарпатзахідтранс" змінив власника на білоруську компанію. При цьому 49% залишилися за швейцарською компанією International Trading Partners (ITP) (48%) і її власником Анатолієм Шефером (1%).
В кінці вересня 2017 року рада директорів "Роснефти" схвалила угоду про постачання на експорт на адресу ITC Industry Trading Company SA (Швейцарія) дизпалива в загальній кількості від 30 млн до 50 млн тонн (від 3 млн до 5 млн тонн на рік в опціоні постачальника). Термін дії договору становить 10 років (з 1 січня 2018 року) з можливістю поставки перехідних обсягів до 30 червня 2028 року включно.
Продажі палива з труби вже в самій Україні контролює група Proton Energy Ніссана Моїсеєва, який також пов`язаний з Медведчуком. Моїсеєв стверджує, що з Медведчуком у нього не ділові, а дружні стосунки.
"Прикарпатзахідтранс" експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок" протяжністю близько 1,1 тис. км, призначений для прокачування дизельного палива з Росії та Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема, в Угорщину. Проектна потужність транспортування - 3,5 млн тонн на рік.