Верховний Суд відмовився повернути "Дніпроавіа" у власність держави

Все про економіку та фінанси

7 травня Верховний Суд відмовився задовольнити касаційну скаргу Фонду держмайна та залишив без змін рішення судів попередніх інстанцій у справі №904/299/16, якими Фонду було відмовлено в задоволенні позову до ТОВ “Галтера” (пов’язували з “приватівцями”) щодо розірвання договору купівлі-продажу 94,6% акцій “Дніпроавіа” від 28.08.2009.

Свій позов ФДМУ мотивував неналежним виконанням "Галтерою" зобов’язання передати злітно-посадкову смугу, радіомаячну систему та земельні ділянки, на яких вони розташовані, у власність держави до 02.09.2014. Також за оцінками ФДМУ, “Галтера” із передбачених 882,1 млн грн інвестицій до 31.12.2014 для оновлення аеропорту "Дніпропетровськ" (у т.ч. для реконструкції злітно-посадкової смуги) внесла лише 142,1 млн грн

Натомість суди констатували, що Кабмін лише 04.11.2015 визначив держорган, якому мало бути передане відповідне майно. При цьому з квітня 2014 року (тобто від початку АТО) аеропорт використовували військові, через що не було можливості здійснювати реконструкцію об’єкта. Також суди критично оцінили аргумент ФДМУ, що відповідні роботи могли бути проведені до квітня-2014, адже договором про приватизацію “Дніпроавіа” не було визначено дати початку реконструкції, а тому ТОВ “Галтера” мало право на власний розсуд її визначити в будь-який проміжок часу до 31.12.2014.

Нагадаємо, 10.10.2019 Верховний Суд відмовився задовольнити касаційну скаргу Приватбанку та залишив без змін рішення судів нижчих інстанцій, якими націоналізованому банку було відмовлено у визнанні його кредиторських вимог на 1,5 млрд грн до "Дніпроавіа" (у рамках справи №904/8902/17 щодо банкрутства цієї авіакомпанії).

Згідно з судовими матеріалами, вимоги Приватбанку включали винагороду та пеню за низкою кредитних договорів 2011-2014 років. Верховний Суд відхилив їх, базуючись на своїх же рішеннях про визнання частково недійсними відповідних угод, які були прийняті в т.ч. з урахуванням виконання поручителем основного боргового зобов’язання позичальника, а також з огляду на те, що “сплата винагороди (комісії) в установленому спірним договором порядку та розмірі не відповідає вимогам розумності та справедливості” (цитата).

Ініціатор справи про визнання банкрутом “Дніпроавіа” - “Укртатнафта” (це підприємство, як і "Дніпроавіа", підконтрольне “приватівцям”).

17.12.2018 Госпсуд Дніпропетровської області затвердив реєстр вимог кредиторів “Дніпроавіа”, включивши до нього в т.ч. вимоги Goiania Comercio E Servicos Internacionais LDA - 920,8 млн грн (4 черга) і 489,5 млн грн (6 черга); ТОВ "Альянс Партнер Груп" - 823,8 млн грн (4 черга); ТОВ "Міжнародний аеропорт "Дніпропетровськ" - 598,8 млн грн (4 черга); ТОВ "Галтера" - 545,9 млн грн (4 черга); Troyon Assets Limited - 340,6 млн грн (4 черга); Feyen Consulting Limited - 216,9 млн грн (4 черга); Brassbox Limited - 179,6 млн грн (4 черга); "Укртатнафти" - на 132,8 млн грн (4 черга).

Згідно з судовими матеріалами від 2011 року, «Дніпроавіа» орендувало літаки в Brassbox Limited, Goiania Comercio E Servicos Internatiocionais, Troyon Assets Limited, Feyen Counsulting Limited.

Восени 2017 року ЗМІ повідомляли, що в «Дніпроавіа» вже не було повітряних суден, а принаймні, частина з них перейшла до авіакомпанії "Роза вітрів".