В уряді планують розібратися з інфраструктурними боргами часів "Євро-2012"

Все про економіку та фінанси

Уряд має намір визначити потребу в коштах і розробити дорожню карту стосовно аеропортів та об`єктів спортивної інфраструктури, будівництво яких було розпочато і не завершено в рамках Державної цільової програми з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Про це заявив міністр Кабінету Міністрів Олег Немчінов, пише "Інтерфакс-Україна".

"Це борги, які були переписані на ці структури після того, як було ліквідовано кілька державних організацій. Аеропорти частину своєї інфраструктури добудували власним коштом, але у них досі є тягар у вигляді боргових зобов`язань перед підрядниками, з якими якраз не було здійснено розрахунок. Є борги перед підрядниками, які реалізовані та підтверджені. Є борги, які перебувають на стадії оскарження, тому що не введено в експлуатацію. А є ще незавершена стадія, де взагалі проект не реалізовано", - розповів 

Він зазначив, що стосовно стадіону "Арена Львів" у проекті була, окрім стадіону і підстанції, ціла проектована вулиця і досить багато площ благоустрою, для паркування автомобілів. "До речі, підстанція біля арени може живити цілий мікрорайон, а її не введено в експлуатацію, оскільки треба переглядати проект", - зазначив міністр.

Немчінов нагадав, що на НСК "Олімпійський" ще залишилася так звана третя черга - це зона гостинності, яка частково побудована, але не введена в експлуатацію, не здійснено її інсталяцію, немає систем безпеки.

Міністр підсумував, що в уряді здійснюють аналіз того, що є, щоб, використовуючи понад 4 млрд грн коштів, заморожених на рахунках держпідприємства "ФінІнПро" ("Фінансування інфраструктурних проектів"), яке курувало ці об`єкти, почати ці борги закривати і вводити проекти в експлуатацію.

"На одному з останніх засідань уряду, власне, було ухвалено рішення щодо Одеського аеропорту. І прем`єр також дав доручення, щоб це був не лише один об`єкт, а розібратися, яка ситуація з аеропортом "Харків", аеропортом Львова, з двома аеропортами в Києві, а також зі стадіонами та іншими інфраструктурними об`єктами", - пояснив він.

Згідно з даними ДП "ФінІнПро", яке свого часу було створено наказом Національного агентства з підготовки та проведення в Україні Євро-2012 ("Укрєвроінфрапроект") для залучення коштів під держгарантії, борг аеропорту "Львів" ім. Данила Галицького становить 418,3 млн грн, "Арени Львів" - 114 млн грн, "Автомобільних доріг" (Львів) - 148,5 млн грн, аеропорту "Донецьк" - 122,5 млн грн, НСК "Олімпійський" - 139 млн грн.