"Укрзалізниця" повернула Ощадбанку 500 млн грн "бридж-кредиту", - Кравцов

Все про економіку та фінанси

"Укрзалізниця" здійснила дострокове погашення 500 млн грн першої частини бридж-кредиту Ощадбанку, повідомив глава правління Євген Кравцов, пише "Інтерфакс-Україна".

"Завдяки поліпшенню операційної ефективності товариство забезпечило дострокове і повне погашення першої частини бридж-кредиту Ощадбанку в розмірі 500 млн грн", - сказав Кравцов у вівторок увечері.

Він підкреслив, що виплати Ощадбанку здійснені "Укрзалізницею" без додаткового залучення кредитних ресурсів, достроково і в повному обсязі, що стало можливим завдяки поліпшенню операційної ефективності і максимально раціонального використання наявних ресурсів.

"Це є продовженням нашої послідовної політики, коли в період 2017-2019 років кредитний портфель "Укрзалізниці" було зменшено на 9,4 млрд грн", - зазначив глава компанії.

За його словами, бридж-кредит Ощадбанку так само, як і фінансування Державного агентства інфраструктурних проектів України, були залучені товариством у березні 2019 року. Запозичення здійснені в національній та іноземній валюті для рефінансування частини заборгованості за єврооблігаціями, що додатково знизило потенційні ризики отримання збитків від курсових різниць.

Кравцов зазначив, що надходження компанії в 2018 році були збільшені на 13% у порівнянні з 2017 роком, а чистий прибуток зріс на 78% до аналогічного показника минулого року, незважаючи на зростання ринкової вартості основних складових операційних витрат.

"Ліквідність компанії залишається на стабільному рівні, що додає впевненості інвесторам у виконанні "Укрзалізницею" своїх фінансових зобов`язань", - зазначив глава компанії.

Як повідомлялося, "Укрзалізниця" планує випустити єврооблігації для рефінансування поточної заборгованості.

У березні компанія погасила першу частину єврооблігацій на $150 млн і виплатила з них черговий процентний дохід. Кредитні ресурси для рефінансування заборгованості були залучені на внутрішньому ринку. Зокрема, їх надали Ощадбанк і Державне агентство інфраструктурних проектів України ("Укрінфрапроект").

Раніше "Укрзалізниця" відзвітувала про скорочення боргового портфеля з 34,2 млрд грн у грудні 2017 року до 30,8 млрд грн у серпні 2018 року (на 9,94%).

У травні 2013 року "Укрзалізниця" розмістила дебютний випуск єврооблігацій на $500 млн з терміном обігу п`ять років через спеціально створену компанію Shortline plc.

Єврооблігації "Укрзалізниці" разом з цінними паперами Ощадбанку і Укрексімбанку в 2014 році були включені в периметр реструктуризації зовнішнього суверенного і гарантованого державою боргу, ініційованої Мінфіном після затвердження МВФ нової програми EFF для України на $ 17,5 млрд.

У березні 2016 року "Укрзалізниця" реструктурувала єврооблігації, пролонгувавши термін погашення до 15 вересня 2021 року і підвищивши процентну ставку з 9,5% до 9,875% річних. Також був змінений графік погашення основної суми позики: 60% повинно бути оплачено в 2019 році, 20% - в 2020 році, 20% - в 2021 році.

У квітні 2018 року "Укрзалізниця" повідомила, що розглядає можливість нового випуску єврооблігацій з прив`язкою до гривні об`ємом від 500 млн до 1 млрд грн на термін від трьох до п`яти років до кінця того ж року, а також уже отримала погодження міністерств для здійснення випуску внутрішніх облігацій загальним обсягом 2 млрд грн.

У листопаді 2018 року міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings підвищило довгострокові рейтинги дефолту "Укрзалізниці" в іноземній і національній валютах (IDR) до "B-" з "CCC" / "RD". Прогноз - "стабільний".

Як писав Finbalance, "Укрзалізниця" не виключає, що знову буде просити кредиторів про реструктуризацію заборгованості.

Про продаж Промінвестбанком 5-мільярдних боргів "Укрзалізниці" для партнера групи ICU - тут.

Про судові спори “Укрзалізниці” зі Сбербанком - тут, з ПУМБ і Таскомбанком - тут, зі збанкрутілим банком "Форум" і "Всеукраїнським банком розвитку" - тут