Суд зняв арешт з коштів, які "Укррослізинг" отримав від "Київського метрополітену"

Все про економіку та фінанси

13 лютого Подільський райсуд м. Києва задовольнив клопотання ТОВ «Австро-Угорська Лізингова Компанія» (раніше називалося ТОВ «Укррослізинг») та зняв арешт з коштів компанії на рахунку в Промінвестбанку, який був накладений у липні 2019 року в межах кримінального провадження №12015100120001603.

Згідно з судовими матеріалами, на відповідний рахунок надходили лізингові платежі комунального підприємства «Київський метрополітен».

Як писав Finbalance, в липні 2019 року Подільський райсуд м. Києва низкою своїх ухвал за клопотанням Київської місцевої прокуратури №7 в рамках вказаного кримінального провадження також арештував кошти комунального підприємства «Київський метрополітен», які знаходяться на рахунках в Укрексімбанку, Ощадбанку, Промінвестбанку, Укрсиббанку, Індустріалбанк, Айбокс Банку. Суд підкреслив, що забороняє “Київському метрополітену” перераховувати кошти з відповідних рахунків для ТОВ «Австро-Угорська Лізингова Компанія».

Відповідно до судових матеріалів, в ході розслідування кримінального провадження №12015100120001603 прокуратура та поліція дійшли висновку, що в 2017-2018 роках КП «Київський метрополітен» необґрунтовано перерахувало для ТОВ «Укррослізинг» 304,5 млн грн на погашення винагороди, комісії, штрафів та коригуючого коефіцієнта за лізинговим договором 2009 року (за яким столичне метро отримало 100 вагонів).

“При цьому, сума грошових коштів, які підлягають подальшому безпідставному стягненню з КП «Київський метрополітен» на користь ТОВ «Укррослізинг» станом на 15.07.2019 складає 629 325 878,61 гривень”, - йшлося в судових матеріалах.

У грудні 2018 року "Київський метрополітен" перерахував для ТОВ “Укррослізинг” (ТОВ "Австро-Угорська Лізингова Компанія") 478 млн грн на підставі мирової угоди від 20.11.2018, затвердженої ухвалою Госпсуду м. Києва від 28.11.2018.

Згідно з судовими матеріалами і текстом відповідної мирової угоди, на дату її підписання сума заборгованості КП “Київський метрополітен” перед ТОВ “Австро-Угорська Лізингова Компанія” становила 1,65 млрд грн. При цьому боржник зобов’язався погасити весь борг у наступні терміни: 656 млн грн - до 31 грудня 2018 року та 994 млн грн - до 31 грудня 2019 року.

Сторони мирової угоди домовились, що фінансування зобов`язань по виконанню мирової угоди буде здійснюватися за рахунок та в межах асигнувань, передбачених у бюджеті міста Києва, за рахунок власних коштів КП «Київський Метрополітен» та з інших джерел, передбачених законодавством.

“Відсутність передбачених у відповідних бюджетах міста Києва бюджетних асигнувань щодо фінансування зобов`язань за цією Мировою угодою не звільняє Боржника від виконання зобов`язань у розмірі та у терміни, встановлені Мировою угодою. У випадку, якщо в ході виконання цієї Мирової угоди відбудуться реорганізація, зміна підпорядкованості чи форми власності однієї зі Сторін, то мирова угода зберігає силу для правонаступника такої Сторони”, - йшлося в мировій угоді.

У 2016-2017 рр. суди винесли рішення, згідно з якими КП “Київський метрополітен” мало погасити заборгованість перед ТОВ “Укррослізинг” у розмірі 1,97 млрд грн за договором про фінансові лізингові послуги, відповідно до якого фірма у 2009 році передала метрополітену в користування 40 головних та 60 проміжних вагонів.

Як повідомлялося, напередодні підписання угод з метрополітеном у 2008 році «Укррослізинг» перейшов у власність кіпрської «Impofirm Consulting Limited», близької до екс-регіонала Юрія Іванющенка. Також "Укррослізинг" пов`язували в т.ч. з російським "Внєшекономбанком" (ВЕБ.РФ, власник Промінвестбанку).

У 2017 році російсько-український бізнесмен Павло Фукс придбав “Укррослізинг” у “Внєшекономбанка”. Разом з тим, у лютому 2019 року П. Фукс заявляв, що в 2018 році продав цю компанію для “австрійського фонду”.

Наразі в держреєстрі засновником ТОВ «Укррослізинг» (ТОВ "Австро-Угорська Лізингова Компанія") значиться кіпрська компанія «Укррослізинг Сайпрус Лімітед», бенефіціаром якої вказаний Уве Крістіан Ешнер.

За словами П. Фукса, він купував компанію "Укррослізинг" з розрахунком, що київській владі буде вигідніше погасити борг, ніж купувати нові вагони. "Купуючи борги метро, ​​я приймав рішення спираючись на такі аргументи: наразі вартість вагонів українського виробництва становить близько 3,78 млрд грн (близько 1,3 млн євро за одиницю), виробництва ЄС - ще дорожче. При цьому борг становить близько 1,8 млрд грн. Сума повної виплати разом з уже виплаченими коштами буде меншою, ніж вартість аналогічної партії. На мій погляд, для Києва вигідніше погасити цей борг, ніж віддавати назад вагони і купувати нові", - зауважував П. Фукс у лютому 2019 року.

Він зазначав, що пропозиція придбати "Укррослізинг" надійшла від російського "Внєшекономбанку". "Там брало участь багато компаній, які хотіли купити. Я запропонував дорожче за інших", - зазначав П. Фукс. Причиною подальшого продажу компанії бізнесмен назвав "токсичність" активу. "Я тому і продав цю компанію, саме через "токсичність". І заробив нормально. Прибуток мені заплатили. Вже вийшов з проекту - в минулому (2018) році", - запевняв П. Фукс у 2019 році.