Суд визнав банкрутом компанію "Інтерлізінвест", в якої мільярдний борг перед ЄБРР

Все про економіку та фінанси

30 серпня Госпсуд Запорізької області визнав банкрутом ТОВ “Інтерлізінвест” та відкрив ліквідаційну процедуру (справа №908/710/18).

Згідно з судовими матеріалами, провадження в справі про банкрутство компанії було порушене в травні-2018 за ініціативою ЄБРР (обсяг визнаних вимог до боржника - 1,16 млрд грн, четверта черга).

Нагадаємо, в 2017 році ЄБРР заявляв, що екс-власники компанії "Інтерлізінвест", яка раніше володіла парком з 2,4 тис вантажних вагонів та які згодом банк відсудив за договором застави, ведуть боротьбу за контроль над компанією і цим парком вагонів.

Як констатували в ЄБРР, у 2011 році банк надав кредит у розмірі $90 млн приватному вагонному оператору - компанії "Інтерлізінвест", найбільшим власником якої в той час виступав почесний президент "Інтер Кар Груп", а пізніше міністр оборони (2013-14 рр.) Павло Лебедєв.

Як зазначав банк, "Інтерлізінвест" не виконав свої боргові зобов`язання, і "одночасно з настанням дефолту по кредиту у вересні 2014 року компанія "Інтерлізінвест" піддалася рейдерській атаці з боку компанії "Веста Сервісез Лтд" (цитата).

Після цього банк отримав судові рішення (у т.ч. Верховного Суду) про звернення стягнення на забезпечення (заставні вагони)і в грудні 2016 року Державна виконавча служба “офіційно передала ЄБРР право власності на 2387 вагонів" (цитата).

ЄБРР створив спеціальну українську компанію ТОВ "КРЕА I ЮЕЙ" ("КРЕА"), яка мала володіти і розпоряджатися вагонами за дорученням і від імені ЄБРР. При цьому, з огляду на відсутність у банку відповідного досвіду, для управління вагонним парком було залучено українського приватного вагонного оператора - ТОВ "Спецвагон Транслізинг".

На фоні цього в компанії "Інтерлізінвест" заявляли, що в жовтні 2014 року вона зазнала рейдерського захоплення зі зміною власника.

Наразі в держреєстрі засновниками ТОВ "Інтерлізінвест" вказані ТОВ "КУА "Парангон" та "Інтерлізінвест Юкрейн Б.В." (Нідерланди).