21 січня Окружний адмінсуд м. Києва задовольнив позов ТОВ “Анвітрейд” до Офісу великих платників податків ДПС (в справі №640/19498/19) та скасував податкові повідомлення-рішення від 23.09.2019 №0000091401 (яким скаржнику збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ з урахуванням штрафів на 475,5 млн грн) та №0000081401 (яким зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ на 22,3 млн грн).
Згідно з судовими матеріалами, ТOB «Анвітрейд» у період з 16.07.2015 по 31.03.2018 купувало російське та білоруське дизпаливо по імпортних контрактах, укладених з контрагентами - нерезидентами Wexler Global LP (Великобританія) та Wexler Global Trading Sp.z.o.o (Польща).
Як зазначається, TOB «Анвітрейд» оформило тимчасові митні декларації та сплатило ПДВ на суму 3,14 млрд грн, по яких завершено митне оформлення на суму ПДВ 2,74 млрд грн.
Під час перевірки податківці встановили, що за період з 16.07.2015 по 31.03.2018 TOB «Анвітрейд» задекларувало податковий кредит з ПДВ на 3,49 млрд грн (з урахуванням уточнюючих розрахунків до декларацій з ПДВ).
За оцінками фіскалів, TOB «Анвітрейд», порушуючи п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу, віднесло до складу податкового кредиту суму ПДВ на 402,7 млн грн.
Водночас суд констатував, що “по суті, тимчасова митна декларація - це повноцінна митна декларація, яка вже після завершення її оформлення надає право на випуск товару у вільний обіг”, а “регламентоване митним законодавством поняття митної декларації охоплює, зокрема, й тимчасову митну декларацію, а норми податкового законодавства не містять імперативних приписів саме щодо неможливості включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, сплачених на підставі тимчасової митної декларації”.
Нижче - цитата з судового рішення від 21.01.2020:
“Сплата до бюджету ПДВ за тимчасовою митною декларацією надає імпортеру право на отримання податкового кредиту (сума ПДВ, сплачена при митному оформленні на підставі тимчасової МД, підлягає включенню до податкового кредиту).
Як вбачається з матеріалів справи, в період з червня 2016 року по березень 2018 року позивачем сплачено усі суми податку на додану вартість за тимчасовими митними деклараціями до декларування відповідного податкового кредиту, копії яких наявні в матеріалах справи.
При цьому, відповідачем в акті перевірки не ставиться під сумнів факт сплати позивачем ПДВ до або під час подання тимчасових митних декларацій. Також тимчасові митні декларації оформлялись позивачем протягом перевіряємого періоду у відповідності до вимог чинного митного законодавства України, що не заперечувалось контролюючим органом.
Матеріалами справи підтверджено, що позивачем за перевіряємий період сплачено суму ПДВ щодо ввезених на митну територію України товарів на підставі належним чином оформлених тимчасових митних декларацій, які підтверджують сплату ПДВ, у зв`язку з чим відповідний показник був автоматично збільшений у Єдиному реєстрі податкових накладних системи електронного адміністрування ПДВ на суму відповідно сплаченого податку, про що свідчать витяги з системи електронного адміністрування. Слід зазначити, що митні декларації, які подавались позивачем були прийняті та зареєстровані, жодних зауважень з боку контролюючого органу не надходило.
Твердження контролюючого органу щодо неможливості формування податкового кредиту за тимчасовими митними деклараціями не узгоджується із передбаченим законодавством механізмом відображення сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України у автоматичному режимі”.
У держреєстрі засновником ТOB «Анвітрейд» вказаний Петро Белз.
ТОВ “Анвітрейд” входить у Wexler Group, яку назвали найбільшим імпортером дизпалива з Росії, що надходить через нафтопродуктопровід "ПрикарпатЗахідтранс".
Нагадаємо, "Прикарпатзахідтранс" належав швейцарській фірмі ITC Industry Trading Company SA Анатолія Шефера, якого пов`язують з оточенням Віктора Медведчука. Після зустрічі останнього в січні-2019 з президентом Білорусі Олександром Лукашенком, власником 51-відсоткової частки в "Прикарпатзахідтранс" став білоруський бізнесмен Микола Воробей (через нафтотрейдера “Інтерсервіс” і “Нафтобітумний завод”), а решта - в швейцарської компанії International Trading Partners (48%) та її власника Анатолія Шефера (1%).
М. Воробей у квітні-2019 заявляв, що по “ПрикарпатЗахідтранс” в Україну буде постачатися дизпаливо в т.ч. з білоруських НПЗ.
Як повідомлялося, в грудні 2019 року компанія “Анвітрейд” відновила поставки трубопровідного дизпалива після того, як у серпні-2019 прокачка пального по “ПрикарпатЗахідтрансу” була призупинена через введення Кабміном спецмита на трубопровідні поставки з Росії (спершу мито було встановлено в розмірі 3%, а з жовтня воно підвищилося до 4%).
Петро Белз (власник “Анвітрейд” і Wexler Group) у серпні-2019 розповідав, що купує російське дизпаливо, яке надходить з Росії по “ПрикарпатЗахідтранс”, у швейцарської компанії Proton Energy Group S.A., яка належить Нісану Моїсеєву (його пов’язують з В. Медведчуком; сам Моїсеєв стверджував, що з Медведчуком у нього не ділові, а дружні стосунки).
П. Безл запевняв, що з В. Медведчуком не знайомий і не спілкувався. Також він зазначав, що в Proton Energy купує дизпаливо не лише його Wexler Group, але й інші учасники ринку, в т.ч. ОККО та WOG.
Wexler Group постачає дизпаливо в т.ч. для “Укрзалізниці”.
У січні-2019 Wexler Group та Unimex (відома в т.ч. як група “Елемент”, “Манго Груп”) стали управляти мережею АЗС Glusco Нісана Моїсеєва (відповідні АЗС були придбані ним у “Роснефти”).
За даними Консалтингової групи “А-95”, за підсумками січня 2020 року компанія “Анвітрейд” (Wexler Group) була четвертою на ринку за обсягом імпорту дизпалива з показником 26,2 тис т, з яких понад 13 тис т російського і білоруського палива надійшло по трубопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», а решта - в залізничних цистернах з терміналу в Гомелі.