ПУМБ Ахметова відсудив в "Укрзалізниці" $22 млн боргу "Донецької залізниці"

Все про економіку та фінанси

07.12.2020 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу “Укрзалізниці” (УЗ) та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 28.08.2020 (у справі №910/11455/16), яким було задоволено позов ПУМБ до УЗ і стягнуто з “Укрзалізниці” на користь ПУМБ 22 млн дол заборгованості “Донецької залізниці” за трьома кредитними договорами 2013 року.

При цьому суди першої та апеляційної інстанції послалися на висновки Великої Палати Верховного Суду, що “Укрзалізниця” є правонаступником ДП “Донецька залізниця” з дати держреєстрації АТ “Укрзалізниця”, а відсутність у передавальному акті ДП “Донецька залізниця” від 05.08.2015 певного майна чи зобов’язань не свідчить про те, що УЗ не стала правонаступником за ними, оскільки УЗ як єдиний правонаступник прийняв усе майно та усі зобов`язання підприємств, які припиняються шляхом злиття.

Згідно з судовими матеріалами, в липні-вересні 2016 року суди першої та апеляційної інстанції в рамках цієї справи вже задовольнили позовні вимоги ПУМБ, і “Укрзалізниця” в жовтні того ж року сплатила банку 628,4 млн грн. Проте в грудні-2016 Вищий госпсуд скасував рішення судів попередніх інстанцій і відправив цей спір на новий розгляд у суд першої інстанції.

Північний апеляційний госпсуд і Госпсуд м. Києва звернули увагу сторін спору, що питання припинення зобов’язань у зв`язку з перерахування грошових коштів повинно бути вирішено сторонами не під час нового розгляду справи, а на стадії виконання судового рішення.

Нагадаємо, в червні 2020 року “Укрзалізниця” повідомила, що Велика Палата Верховного Суду визнала її правонаступником ДП «Донецька залізниця» з дати держреєстрації акціонерного товариства - 21.10.2015. Як зауважувала УЗ, це означає, що УЗ буде зобов’язана погасити всі борги ДП «Донецька залізниця», не отримавши при цьому від останнього жодного майна до статутного капіталу (при тому, що в ОРДЛО - понад 20 тис. вантажних вагонів УЗ, майже 6 тис. вагонів інших власників, майже 6 тис. пасажирських вагонів та понад 300 локомотивів).

Як уточнювала УЗ, за приблизними підрахунками сума фінансових зобов’язань ДП «Донецька залізниця» перед кредиторами перевищує 6,5 млрд грн, у т.ч. перед Сбербанком - 3,5 млрд грн, ВТБ Банком - 1,2 млрд грн. Про борги “Донецької залізниці” перед Таскомбанком - тут, ВБР - тут, банком "Форум" - тут.

17.09.2020 Східний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу “Укрзалізниці” та залишив без змін ухвалу Госпсуду Донецької області від 27.07.2020 (в справі №910/22858/17), якою було задоволено клопотання Державної виконавчої служби та визнано “Укрзалізницю” - як правонаступника “Донецької залізниці” - боржником у виконавчому провадженні №59296433, в рамках якого Сбербанк стягував з “Донецької залізниці” 68 млн дол на підставі судових рішень.

27.07.2020 “Укрзалізниця” заявляла, що українська “дочка” Сбербанку реструктуризувала її борги на суму біля 200 млн дол, що підлягала погашенню до кінця липня. Як зазначалося, підписання угод відбулося впродовж тижня до вказаної дати з набранням остаточної чинності умов реструктуризації після прийняття відповідного рішення Нацбанком. Як уточнювалося, реструктуризація проведена на термін до 3 років з можливістю дострокового погашення.