Приватизація "Центренерго" та ОПЗ: які дедлайни передбачені в Меморандумі з МВФ

Все про економіку та фінанси

У Меморандумі з МВФ влада України задекларувала намір дотримуватися стратегії реформування державних
підприємств, "яка спрямована на істотне зменшення розміру сектора підприємств державної власності."

"a. Приватизація. Ми призначили нове керівництво Фонду державного майна (ФДМ), водночас парламент ухвалив закон, який передбачає скорочення списку підприємств, що не підлягають приватизації, залишивши в ньому лише підприємства стратегічного значення або, ті які мають важливе значення для національної безпеки. Станом на кінець березня 2020 року 530 підприємств було передано галузевими міністерствами до ФДМ.

До кінця грудня 2020 року ФДМ оголосить тендери на продаж принаймні 2 великих державних підприємств залежно від ситуації на ринку, і принаймні ще 3 на кінець червня 2021 року, в тому числі підприємства з наступного переліку: «Одеський припортовий завод», «Об’єднана гірничо-хімічна компанія», «Центренерго», «Електроважмаш», «Вугільна компанія «Краснолиманська», та «Президент-Готель».

Ми продовжимо здійснювати продаж малих підприємств та майна, та здавати в оренду державне майно з використанням відкритих, конкурентних та прозорих дворівневих електронних аукціонів (ProZorro.Sales). До кінця листопада 2020 року ми внесемо зміни до Закону про приватизацію для того, щоб подовжити той період, під час якого підприємства можна продавати відповідно до законодавства Великобританії, принаймні на три роки, щоб посилити спроможність ФДМ та раціоналізувати його процедури.

Для того, щоб забезпечити додаткові шляхи залучення приватних інвестицій в управління державним майном, в тому числі, морськими портами та аеропортами, ми прийняли Закони про здачу в оренду державного майна, та про концесію;

b. Управління державними підприємствами. Ми забезпечимо, що державні підприємства, включаючи державні банки, продовжуватимуть працювати в ринкових умовах, зберігаючи прогрес, досягнутий у зміцненні корпоративного управління, в тому числі шляхом підтримки наглядових рад з незалежною більшістю.

Ми будемо надалі зміцнювати корпоративне управління ДП, включаючи: (i) перегляд структури корпоративного управління для державних підприємств за сприяння ОЕСР та ЄБРР, для приведення його у відповідність з Керівними принципами ОЕСР щодо корпоративного управління державними підприємствами; (ii) прийняття проекту Закону про корпоративне управління ДП для розширення повноваження наглядових рад призначати керівників та затверджувати фінансові плани; (iii) прийняття загальної політики щодо державної власності; та (iv) прийняття нового корпоративного статуту для НАК «Нафтогаз» (структурний маяк, до кінця вересня 2020 року), відповідно до рекомендацій ОЕСР щодо корпоративного управління та чинного законодавства, включаючи чинний закон «Про акціонерні товариства»".