Посли G7: призначати й звільняти керівників НАБУ і САП слід відповідно до закону

Все про економіку та фінанси

На тлі реєстрації у ВР постанови про звільнення глави НАБУ Артема Ситника посли країн G7 підкреслюють, що призначення і звільнення керівництва НАБУ, САП та Антикорупційного суду має відбуватися відповідно до законодавства України. Про це йдеться в повідомленні на сторінці головування США в G7 у Twitter, пише "Європейська правда".

Посли зауважили, що з 2014 року члени G7 підтримують зусилля уряду і народу України зі створення НАБУ, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та Вищого антикорупційного суду.

"Для забезпечення доброчесності та незалежності українських антикорупційних інституцій важливо, щоб обрання та усунення керівництва цих органів відбувалося відповідно до чинного законодавства, і щоб закони застосовувались однаково щодо всіх інституцій", - йдеться у повідомленні.

Нагадаємо, 7 лютого у Верховній Раді зареєстрували проєкт постанови про звільнення голови Національного антикорупційного бюро Артема Ситника. Це трапилось після того, як Ситник опинився у реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Восени Сарненський суд Рівненської області визнав Ситника винним в адміністративному порушенні під час відпочинку в Рівненській області та присудив штраф 3400 грн. В грудні Ситник програв апеляцію.

Справа стосується відпочинку Ситника у мисливському господарстві на Рівненщині, який нібито оплатили інші люди і директор НАБУ не вказав суму у декларації. Ситник нібито не сплатив кошти за проживання в ході свого відпочинку в сумі 25 тисяч гривень.

Ситник повідомив, що має намір оскаржувати в Європейському суді з прав людини штраф за відпочинок. 

Довідково:

Закон "Про Національне антикорупційне бюро України"

стаття 6

<...> 4. Повноваження Директора Національного бюро припиняються у зв’язку із закінченням строку його повноважень або смертю.

Директор Національного бюро звільняється з посади в разі:

1) подання письмової заяви про припинення повноважень за власним бажанням;

2) призначення чи обрання на іншу посаду за його згодою;

3) досягнення шістдесяти п’яти років;

4) неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров’я відповідно до висновку медичної комісії, що створюється за рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;

5) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим;

6) набрання законної сили обвинувальним вироком суду стосовно нього;

7) припинення його громадянства України або виїзду на постійне місце проживання за межі України;

8) невідповідності обмеженням щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, передбаченими Законом України "Про запобігання корупції", встановленим рішенням суду, що набрало законної сили;

9) невчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

10) набуття громадянства іншої держави;

11) наявності висновку комісії з проведення незалежної оцінки (аудиту) діяльності Національного бюро, передбаченої статтею 26 цього Закону, про неефективність діяльності Національного бюро та неналежне виконання обов’язків його Директором;

12) наявності заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання;

13) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів чи активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.

Директора Національного бюро не може бути звільнено, а указ Президента України про його призначення не може бути скасовано, крім підстав, зазначених у цій частині.