"Нафтогаз" не домігся в судах скасування "дивідендної" пені на 164 млн грн

Все про економіку та фінанси

23 вересня Шостий апеляційний адмінсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу “Нафтогазу” та залишив без змін рішення Окружного адмінсуду м. Києва від 02.06.2020 (в справі №640/24774/19), яким “Нафтогазу” було відмовлено в задоволенні позову до Мінекономіки про скасування нарахованої міністерством для НАКу пені 163,6 млн грн за несвоєчасно сплачені в бюджет дивіденди за 2018 рік.

Ця пеня була нарахована на підставі того, що дивіденди мали були сплачені до 30.06.2019, тоді як процес перерахування “Нафтогазом” частини дивідендів (8,17 млрд грн з 12,25 млрд грн) був завершений лише 22.07.2019. З огляду на це, пеня була розрахована за 21 день за обліковою ставкою НБУ.

За даними “Нафтогазу”, загальна сума дивідендів, сплачених ним до держбюджету в 2020 році, склала 39,6 млрд грн, які включно з 8,5 млрд грн дивідендів, передплачених у 2019 році, склали 95% чистого прибутку за 2019 рік.

Збиток "Нафтогазу" за перше півріччя 2020 року - 11,5 млрд грн.

Як писав Finbalance, 24.06.2020 Шостий апеляційний адмінсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу Кабміну та залишив без змін рішення Окружного адмінсуду м. Києва від 23.03.2020 (в справі №640/10694/19), яким було задоволено позов “Укрнафти” до Кабміну та скасовано постанову уряду №364 від 24.04.2019 в частині застосування до позивача нормативу 90% від чистого прибутку при виплаті дивідендів за 2018 рік.

Нагадаємо, 50%+1 акція “Укрнафти” належить “Нафтогазу”, ще 42% - структурам Ігоря Коломойського та його партнерів.

Прибуток “Укрнафти” за 2018 рік - 6,44 млрд грн. Таким чином, на виплату дивідендів мало бути спрямовано 5,8 млрд грн, з яких 2,9 млрд грн повинні були б надійти в держбюджет.

Додамо, що 11.06.2020 Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити позов “Укргазвидобування” (входить в групу "Нафтогазу") до Кабміну в справі №910/13174/18 про стягнення 56,8 млрд грн.

Свої позовні вимоги держпідприємство мотивувало тим, що уряд, поклавши спецобов`язки на “Укргазвидобування” (щодо забезпечення населення газом), позбавив держкомпанію можливості продавати енергоресурс за ринковими цінами та при цьому Кабмін не визначив джерела фінансування й порядок визначення компенсації, що завдало “Укргазвидобуванню” збитків у вигляді упущеної вигоди.

Натомість суд констатував, що при здійсненні розрахунку “позивачем не зазначено ні формули, за якою такий розрахунок здійснювався, не визначено ні коефіцієнт допустимого рівня прибутку, при розрахунку допустимого рівня прибутку від реалізації газу природного вихідні дані (такі як мінімальна ціна, ціна для промислових споживачів, середньозважена ціна за результатами торгів та ТБ «Українська енергетична біржа») в частині періодів не враховано” (цитата).

27.07.2020 Північний апеляційний госпсуд відкрив апеляційне провадження за апеляційною скаргою “Укргазвидобування” на вказане рішення суду першої інстанції.

11.08.2020 Верховний Суд задовольнив касаційну скаргу “Укргазвидобування” та направив для продовження розгляду до Окружного адмінсуду м. Києва іншу справу - №640/18067/18, в рамках якої держпідприємство намагається стягнути з Кабміну 45,36 млрд грн збитків у вигляді упущеної вигоди, а також просить визнати протиправною та нечинною повністю урядову постанову №187 від 22.03.2017 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу».

Про "мировий" законопроект щодо врегулювання податкових боргів "Укрнафти" на 30,35 млрд грн та виплату бюджетної компенсації для "Нафтогазу" на 32,2 млрд грн за виконання спецобов`язків з продажу газу за неринковими тарифами для потреб населення - тут.