Марченко - про плани спрямування позик МВФ у резерви НБУ, а не в держбюджет

Все про економіку та фінанси

Міністр фінансів Сергій Марченко в інтерв`ю для видання Der Standard зазначив, що МВФ важливий для України як інституційний кредитор, "а не через суми грошей, які він надає".

"Більшу частину грошей ми позичили на міжнародних фінансових ринках. Однак на поточному етапі розвитку країна потребує допомоги МВФ, і ми робимо все можливе, щоб продовжувати співпрацю та виконувати умови програми. Ми все ще залежатимемо від хороших новин від МВФ у 2021 році, аби продовжувати співпрацювати з ЄС та Світовим банком та позичати гроші на ринку капіталу за прийнятними процентними ставками. Але ми хочемо змінити формат співпраці.

На даний момент МВФ надає гроші безпосередньо в бюджет для фінансування дефіциту. Ми хочемо, щоб МВФ виділяв гроші на резерви Національного банку, або лише надавав технічну допомогу, тобто гарантії, що гроші будуть доступні у випадку надзвичайної ситуації. Пряме фінансування держбюджету має припинитися до 2023 року, аби ми могли позичати гроші на ринкових умовах і знову ставати незалежними відносно своїх запозичень", - сказав глава Мінфіну.

У контексті підтримки Євросоюзу С. Марченко додав таке: 

"Ми керуємось європейськими цінностями і прагнемо до ЄС. Ми хотіли б отримувати відповідну допомогу з боку ЄС. До вступу в ЄС інші східноєвропейські країни вже отримували субсидії, інвестиції в інфраструктуру та економіку. Це полегшило їм трансформацію та інтеграцію на європейський ринок. На жаль, нам довелося вирішувати наші проблеми самостійно протягом 30 років. За останні шість років ми отримали 156 мільйонів євро субсидій. Більша частина грошей йде на експертну та технічну допомогу. Ми отримали позики на суму понад 4,4 млрд євро. Цього для такої великої країни, як Україна, недостатньо. Ми хотіли б більш відкритого діалогу щодо того, які зусилля ми докладаємо, щоб бути готовими до вступу у ЄС, та яка допомога нам надається".

За словами міністра фінансів, у разі запуску "Північного потоку-2" Україна втратить свої транзитні можливості.

"Наша інфраструктура буде простоювати. Це втрата ресурсів та втрата робочих місць – загалом приблизно 1,5 мільярда доларів на рік", - зауважив С. Марченко.