Марченко: з МВФ потрібно узгодити бюджетний дефіцит на 0,5-1,0% ВВП

Все про економіку та фінанси

Міністр фінансів Сергій Марченко у Верховній Раді таким чином описав реакцію МВФ щодо проекту держбюджету на 2021 рік:

“МВФ не робить заяви про підтримку, але ми з ними працюємо. Ми обговорюємо параметри бюджету, доходну, видаткову частину. І на сьогодні немає ні категоричних заяв, що цифри, які в нас є, необгрунтовані, ні навпаки”.

Коментуючи досягнуту в червні домовленість між Україною та МВФ, що дефіцит держбюджету в 2021 році буде на рівні 5,3% ВВП, С. Марченко в інтерв`ю для агентства "Інтерфакс-Україна" зауважив: 

“Так, ми говорили на момент узгодження програми про таку цифру, але макроекономічні показники змінилися в Україні, як і в інших країнах світу з цього часу”.

За його словами, поки що йдеться про потребу позгодження з Фондом додаткового дефіциту на 0,5-1,0% ВВП:

“Коли ми узгоджували програму, для них ключовим була макростійкість України і загалом боргова стійкість. Ми за цей рік показали, що є надійними партнерами. Є взаємодія з НБУ. Дотримані маркери, які характеризують стабільність нашої політики - це і виконання бюджету, і інфляція, і макропоказники. Вони будуть навіть кращі, ніж очікує МВФ. У нас є хороший прогрес у витримуванні макропрогнозу”.

З приводу співпраці з МВФ глава Мінфіну додав таке:

“Я читав різні думки, що, мовляв, МВФ приїде і змусить зменшити дефіцит. В нас конструктивна співпраця з нашими міжнародними партнерами. Україна забезпечує закладену рамку дефіциту і не робить жодних популістських чи непрорахованих кроків. Водночас - виконує структурні маяки. У нас достатній прогрес в роботі над перетворенням податкової і митниці в формат єдиних юридичних осіб, з 1 серпня у нас функціонує повноцінний ринок газу. І щодо непрацюючих кредитів (NPL), обсяг яких за підсумками перошого півріччя скоротився на 6,1 млрд грн, і щодо незалежної діяльності НБУ, конструктивної взаємодії НБУ і Мінфіну - у нас є чітка лінія, за якою ми рухаємося стосовно виконання програми МВФ.

Звичайно є певні питання з КС, антикорупційними органами – це ті процеси, на які я особисто не можу вплинути, але вони також визначають перебіг нашої співпраці. МВФ також турбувало питання аудиту Фонду COVID-19. Прозорість та ефективність використання коштів Фонду є одним з зобов`язань, які Україна взяла перед МВФ. Але це важливо і для нас самих. Ми щоденно проводимо моніторинг витрат з Фонду COVID-19, публікуємо цю інформацію на сайті. Крім того, нещодавно було рішення уряду, яким Держаудитслужбу зобов’язали провести заходи державного фінконтролю використання коштів Фонду COVID-19. Це перш за все наше завдання - ефективне і раціональне управління нашими державними фінансами.

<...> Ми працюємо над отриманням траншів відповідно до погодженого графіку. Говорити про об’єднання, це говорити про два важливих закони-маяки, які передбачаються для грудневого траншу. Перший - про банки та банківську діяльність. Зараз прийняття його в Раді цілком можливе - у Кирила Шевченка (голови НБУ) активна комунікація з парламентом. Інший закон - про Вищу Раду правосуддя. Щодо всіх інших маяків - рухаємося уперед.

Я хочу бути оптимістом. Але повинен мати набір інструментів, щоб діяти в тих чи інших умовах. Коли приїде місія? Які будуть умови? Що буде далі? Ми про це спілкуємося і постійно на зв’язку. Незабаром вийдемо з публічною комунікацією”.