Ліквідатор банку Януковича оскаржує борг перед "Укрзалізницею" на 207 млн грн

Все про економіку та фінанси

Ліквідатор “Всеукраїнського банку розвитку” (ВБР) подав касаційну скаргу на постанову Північного апеляційного госпсуду від 03.04.2019 та рішення Госпсуду м. Києва від 15.11.2018 (в справі №910/7702/18), якими було частково задоволено позов “Укрзалізниці” та зобов’язано ліквідатора ВБР включити кредиторські вимоги “Укрзалізниці” на 207 млн грн в реєстр акцептованих вимог кредиторів ВБР.

Як писав Finbalance, згідно з судовими матеріалами, рішенням Госпсуду Донецької області від 19.10.2015 в справі №905/1775/15 з держпідприємства “Донецька залізниця” на користь ВБР було стягнуто заборгованість за кредитним договором №ККPOSKD.991040.033 від 07.11.2013 у розмірі 7,6 млн дол.

10.08.2016 Госпсуд Донецької області в межах цієї справи №905/1775/15 виніс ухвалу, якою було замінено ДП "Донецька залізниця" як боржника на його правонаступника - ПАТ "Українська залізниця". Постановою Верховного Суду від 21.06.2017 цю ухвалу було скасовано. Однак перед цим - 18.01.2017 - з банківських рахунків “Укрзалізниці” на користь ВБР вже були списані кошти в сумі 7,56 млн дол (208,9 млн грн на вказану дату). 01.06.2018 Верховний Суд - в порядку повороту виконання рішення - вирішив стягнути з ВБР на користь “Укрзалізниці” 207 млн грн.

З огляду на це, колегія суддів Північного апеляційного госпсуду дійшла висновку, що позовні вимоги “Укрзалізниці” до ВБР про включення кредиторських вимог у реєстр акцептованих вимоги кредиторів ВБР на 207 млн грн є обґрунтованими.

Нагадаємо, до 2014 році ВБР (належав Олександру Януковича) був одним з найактивніших кредиторів “Укрзалізниці” та її структурних підрозділів.

За даними правоохоронних органів, в рамках кримінального провадження №42014000000000931 було встановлено, що у період з 01.01.2013 по 30.06.2014 службові особи ВБР “з метою незаконного отримання банком державних коштів, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби на порушення процедури залучення кредитів, визначеної Господарським кодексом України, Законом України «Про здійснення державних закупівель», а також постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2011 № 809, здійснили незаконне кредитування: ДП «Донецька залізниця», ДТГО «Львівська залізниця», ДП «Одеська залізниця», ДТГО «Південно-Західна залізниця», ДП «Південна залізниця» і ДП «Придніпровська залізниця» на суму понад 2,5 млрд. грн” (цитата).

Контекст

Як писав Finbalance, 07.02.2019 Госпсуд Донецької області за клопотанням ліквідатора банку “Форум” зобов’язав відділ примусового виконання рішень департаменту державної виконавчої служби Мін’юсту поновити виконавче провадження №49067893 щодо примусового виконання наказу Госпсуду Запорізької області від 11.06.2015 (в справі №908/5205/14) про стягнення з держпідприємства “Донецька залізниця” 13,6 млн дол заборгованості.

21.02.2019 Північний апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу ліквідатора ВТБ Банку та залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва від 10.10.2018 в справі №910/10528/18, яким ВТБ Банку було відмовлено в задоволенні позову до “Укрзалізниці” про визнання неправомірними дій за чотирма кредитними договорами, укладеними банком у квітні 2013 року з “Донецькою залізницею”.

“Відповідач [“Укрзалізниця”] не став правонаступником третьої особи [“Донецької залізниці”], оскільки процедура реорганізації підприємства та передача всіх його прав та обов`язків до відповідача відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.11.2014р. № 604 призупинена до завершення проведення антитерористичної операції”, - констатував суд апеляційної інстанції.

Перед цим - 08.11.2018 - Госпсуд Донецької області видав наказ на виконання свого рішення в справі №905/1119/18 від 04.10.2018, яким частково було задоволено позов ВТБ Банку та вирішено стягнути з держпідприємства “Донецька залізниця” 933 млн грн заборгованості за згаданими кредитними договорами.

У січні 2019 року Президент Петро Порошенко підписав закон про мораторій на стягнення активів з “Укрзалізниці” за борги “Донецької залізниці”.

Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".

Про судові спори Промінвестбанку, Сбербанку, ПУМБ і Таскомбанку з “Укрзалізницею” та “Донецькою залізницею” - туттуттут.