Київська обхідна дорога: Офіс президента оцінює вартість проекту на 85 млрд грн

Все про економіку та фінанси

Заступник керівника Офісу Президента Кирило Тимошенко спільно з головою Державного агентства автомобільних доріг України Олександром Кубраковим презентували проект будівництва нової Київської обхідної дороги (КОД), яка пролягатиме навколо столиці. Проект планують реалізовувати до 2025 року в межах ініційованої президентом Володимиром Зеленським Національної програми «Велике будівництво», зауважує Офіс глави держави.

План передбачає спорудження Київської обхідної дороги так званим напівкільцем загальною протяжністю майже 150 км. Вона матиме шість ділянок та сполучить траси М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса, Н-01 Київ – Знам’янка, Н-08 Бориспіль – Маріуполь, М-03 Київ – Харків та М-01 Київ – Чернігів. Також будівельники зведуть міст з підходами протяжністю понад 25 км через р. Дніпро.

«Це дійсно один з ключових об’єктів програми Президента України «Велике будівництво», яка почалася тільки цього року. У 2021 році ми розпочнемо будівництво першої ділянки», – розповів Кирило Тимошенко.

Нині Києвом проїжджає понад 600 тис. автомобілів на добу, 40% з яких – транзитом. Через столицю вони рухаються в різні частини України. Наявний обхід по недобудованій Кільцевій дорозі має вигляд звичайної міської вулиці, яка оточена спальними районами. А тому щодня цією дорогою їздять ще й десятки тисяч легкових автомобілів і громадський транспорт. Через це Кільцева дорога постійно руйнується, у повітря потрапляє багато шкідливих викидів, а навколишні райони зазнають великого шумового впливу.

«Київська влада навіть не підходила до реального вирішення цього питання. Київ потерпає від заторів, а країна не розвиває фактично свій транзитний потенціал», – зазначив заступник керівника Офісу Президента.

Київська обхідна дорога допоможе розвантажити столицю від транзитного транспорту й таким чином вбереже місто від негативного впливу фур. Піковий трафік на окремих ділянках становитиме понад 70 тис. автомобілів на добу, сумарний трафік – понад 300 тис. автівок. «Напівкільце» сконцентрує на собі до 70% вантажного транспорту.

«Нам потрібно забрати з Києва весь трафік, який проїжджає через місто, через усі міжнародні траси», – зауважив голова Укравтодору.

Оскільки водії часто використовують Київ як транспортний коридор для подорожей між різними куточками держави, КОД допоможе скоротити їм час поїздки на 40-60 хв.

КОД поєднає між собою найбільші міста київської агломерації: Ірпінь, Ворзель, Васильків, Обухів, Українку, Бориспіль та Бровари. Крім того, водіям не доведеться їхати на лівий берег столиці з правого через центр міста.

«Ми постійно перебуваємо в діалозі з місцевим населенням, з мешканцями населених пунктів, через які проходитиме ця обхідна дорога. Хочу сказати, що Укравтодор матиме повну підтримку з боку як обласної, так і місцевої влади», – запевнив голова Київської обласної державної адміністрації Василь Володін.

Як зазначається, загальна вартість КОДу становить 85 млрд грн.

Повністю завершити роботи з будівництва Київської обхідної дороги планується за п`ять-шість років за умов достатнього та стабільного фінансування, а також надання необхідних дозволів та покращення системи регуляції.

«Проект цікавий нашим міжнародним партнерам. Ми розраховуємо на участь міжнародних фінансових установ і приватних інвесторів. Для них важливо отримати підтвердження рішучості. Це ми маємо», – повідомив Кирило Тимошенко.

12 серпня стартував тендер на проектні роботи першої ділянки КОД протяжністю 35 км, яка з’єднає траси М-06 Київ – Чоп та М-05 Київ – Одеса. Її хочуть зводити з початку наступного року. За попередніми розрахунками, вартість будівництва становитиме 12 млрд грн.

«Найголовніше – щоб ми могли робити практичні кроки, – це проект. А тоді, на основі конкретних цифр, уже можна розмовляти і з інвесторами, і з міжнародними фінансовими організаціями», – додав Олександр Кубраков.