ДПС оприлюднила проект постанови уряду про блокування податкових накладних

Все про економіку та фінанси

Державна податкова служба оприлюднила проект постанови Кабміну, яким буде затверджено новий Порядок зупинення реєстрації ПН/РК. У вигляді додатків до Порядку (а не листами ДПСУ, як зараз) будуть затверджені критерії ризиковості та показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, пише "Дебет-Кредит".

Вказаним документом планується затвердити

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Порядок роботи комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
Порядок розгляду скарги на рішення комісій регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Що передбачено новим Порядком блокування ПН/РК?

Як і раніше, буде здійснюватися автоматизований моніторинг відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків.

Податкові накладні/розрахунки коригування (крім РК, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику та РК, складених на неплатника податку), що подаються на реєстрацію, будуть перевірятися на відповідність ознакам безумовної реєстрації ПН/РК:

1) ПН, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК (крім РК, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК, становить менше 500 тис. грн за умови, що:

обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем – платником податку, не перевищує 50 тис. гривень,
сума ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень,
та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.

3) одночасно виконуються такі умови:

- загальна сума ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано ПН/РК на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн гривень;

- одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де:

D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S – загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;
T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
P – сума ПДВ, зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної розрахунку коригування;
Pм – найбільша місячна сума ПДВ, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
Значення показників D та P стають доступними платнику податку в електронному кабінеті.

4) у ПН/РК відображена операція з кодом товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або кодом послуги згідно з ДКПП, які враховані відповідно до таблиці даних платника податку на додану вартість.

Нагадаємо, в червні Окружний адмінсуд м. Києва в рамках справи №826/12108/18 вирішив, що

критерії ризиковості, затверджені листом ДФС, не можна вважати законодавством;
існування вказаних Критеріїв призводить до порушення прав позивача у формі зупинення поданих ним до реєстрації ПН та одночасно призводить до необхідності надання позивачем додаткових документів для підтвердження правомірності складення такої податкової накладної;
п. 10 Порядку №117 підлягає визнанню протиправним та нечинним.

У своєму рішенні Окружний адміністративний суд м. Києва звертав увагу, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, а отже не можуть бути джерелом права відповідно до ст. 7 КАС.

З огляду на це, податківці вирішили затвердити критерії блокування вже постановою КМУ.