Борг "Укрзалізниці" перед ЄБРР пропонують конвертувати в акції

Все про економіку та фінанси

Екс-заступник міністра інфраструктури з питань євроінтеграції, радник делегації ЄС в Україні Віктор Довгань пропонує в акції "Укрзалізниці" борг компанії перед ЄБРР, пише "Інтерфакс-Україна".

"У нас уже немає можливості залучати кредити, але ми можемо, наприклад, конвертувати зобов`язання УЗ перед ЄБРР у пакет акцій компанії. Давайте дамо банку 10% акцій УЗ, введемо в наглядову раду двох осіб від ЄБРР, щоб вони захищали її інтереси, й таким чином звільнимо УЗ від тягаря обслуговування фінансових боргів", - сказав він в інтерв`ю профільному онлайн-виданню Mintrans.

Довгань також повідомив, що ще під час підготовки кредитних договорів з Європейським інвестиційним банком і ЄБРР з електрифікації залізничної ділянки Долинська - Миколаїв з`ясувалося, що "Укрзалізниця" вже не має ліквідних активів, які могли б стати забезпеченням за кредитами.

"Усе більш-менш цінне, що було в УЗ, уже перебуває в заставі. В компанії дуже висока кредиторська заборгованість. Це переддефолтний стан. Європейські партнери готові фінансувати УЗ. Але вони не хочуть вкладати гроші в неробочий механізм", - наголосив Довгань.

Він нагадав, що ідея продажу частини пакета акцій "Укрзалізниці" обговорюється ще з минулого року.

Довгань зазначив, що в Маріуполі на великому інвестиційному форумі Мінінфраструктури, "Укрзалізниця" і ЄБРР підписали меморандум про взаєморозуміння, в якому, "по суті, йшлося про підготовку УЗ до IPO".

"У кулуарах форуму ми обговорювали можливість конвертації боргів УЗ у пакет акцій 25%-1 акція для ЄБРР, тобто передати блокувальний пакет. Але боргів в УЗ менше, ніж коштує цей пакет. Тому компанія також могла розраховувати на отримання "живих" грошей. Я не знаю, в скільки оцінюється УЗ, але цей пакет акцій - мільярди євро. Європейці були готові на цей механізм", - зазначив він.

Як повідомлялося, раніше міністр інфраструктури України Владислав Криклій планував розділити УЗ на оператора інфраструктури, вантажного перевізника та пасажирського перевізника, а також провести IPO.

Екс-глава УЗ Євген Кравцов планував також створити окрему компанію для важких ремонтів рухомого складу та розглянути можливість її приватизації.

У жовтні 2019 року Кабінет Міністрів повернув АТ "Укрзалізниця" до сфери управління Міністерства інфраструктури України.