Банк Тігіпка не зумів повісити на "Укрзалізницю" борг "Донецької залізниці"

Все про економіку та фінанси

5 червня Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити позов Таскомбанку до “Укрзалізниці” (в справі №910/16524/18) про прийняття нею (як правонаступником “Донецької залізниці”) на свій баланс зобов`язань по кредитному договору №НК 288 від 11.07.2012, укладеного між банком і “Донецькою залізницею”.

У ході судового процесу “Укрзалізниця” наголошувала, що не є правонаступником прав та зобов’язань “Донецької залізниці”, з урахування особливостей відповідних процедур, які передбачені постановами Кабміну №200 від 25.06.2014 та №604 від 12.11.2014.

У свою чергу суд зауважив, що “обставини переходу до відповідача обов`язків за вказаним вище договором підлягають встановленню саме в межах спору про стягнення заборгованості за таким правочином” (цитата).

Як писав Finbalance, в 2016 році Госпсуд м. Києва своїм рішенням, яке було залишене без змін Київським апеляційним госпсудом та Вищим госпсудом, задовольнив позов “Таскомбанку” до “Укрзалізниці” та “Донецької залізниці” в справі №910/6426/16 про стягнення 5,4 млн дол заборгованості. У 2017 році Верховний Суд ці рішення скасував та відправив справу на новий розгляд.

У вересні 2018 року Госпсуд м. Києва відмовився задовольнити відповідний позов “Таскомбанку” та зобов’язав банк повернути для “Укрзалізниці” 140 млн грн, сплачених "Укрзалізницею" для “Таскомбанку” в рамках виконання судового рішення в цій справі, винесеного в 2016 році.

Разом з тим, в листопаді 2018 року Північний апеляційний госпсуд за клопотанням “Таскомбанку” скасував ухвалу суду першої інстанції про повернення банком 140 млн грн для “Укрзалізниці”.

У січні 2019 року тодішній президент Петро Порошенко підписав закон про мораторій на стягнення активів з “Укрзалізниці” за борги “Донецької залізниці”.

Раніше "Укрзалізниця" заявляла, що на окупованій частині Донецької та Луганської областей залишилося близько 25 тисяч вагонів - як УЗ, так і інших власників. "Це приблизно чверть вагонів парку компанії. Крім того, там залишилося багато нерухомого майна УЗ. Приблизно 60-70% майна "Донецької залізниці" залишилися там", - зауважували в "Укрзалізниці".

Про судові спори Промінвестбанку, Сбербанку, ПУМБ, Всеукраїнського банку розвитку та "Форум" з “Укрзалізницею” та “Донецькою залізницею” - туттуттут, тут.