Вищий господарський суд частково задовольнив касаційну скаргу Київського метрополітену, відмовивши компанії "Укррослізинг" в задоволенні позовних вимог про стягнення пені в сумі 42 млн грн. В іншій частині рішення попередніх інстанцій суд залишив без змін, пише "БізнесЦензор" з посиланням на дані Київського метрополітену.
У компанії нагадали, що 16 березня рахунки комунального підприємства були заарештовані відповідно до рішення Київського апеляційного госпсуду. Останній зобов`язав виплатити ТОВ "Укррослізинг" майже 2 млрд грн за договором від 2009 року на поставку 100 вагонів.
"Через арешт коштів підприємство не в змозі здійснювати закупівлю запасних частин і устаткування для проведення регламентних капітальних і поточних ремонтів. Також складається загрозлива ситуація з виплатою заробітної плати працівникам, що може привести до соціальної напруженості в колективі", - наголошується в повідомленні.
Нагадаємо, в 2009 році Київрада уклала з "Укррослізинг" договір на закупівлю 100 вагонів для київського метрополітену. Однак сума лізингових платежів з 2009 по 2014 роки за вагони не була виплачена.
У держреєстрі юросіб засновником ТОВ "Укррослізинг" вказана кіпрська Ukrrosleasing Cyprus Limited, а бенефіціаром - кіпріот Вракас Стіліанос. Однак за даними ЗМІ, компанію пов`язують з соратником екс-президента Віктора Януковича Юрієм Іванющенко і російським державним "Внєшекономбанком".
За даними видання "Наші гроші", до складу бенефіціарів компанії входила російська "ВЕБ-Лізинг" з групи підконтрольного уряду Росії "Внєшекономбанку". З української сторони "Укррослізинг" був пов`язаний з колишнім співвласником нафтотрейдера "Вік Ойл" і екс-главою скандально відомого зернотрейдера ДАК "Хліб Інвестбуд" Ігорем Філіпенко, який вважався людиною екс-нардепа Юрія Іванющенка.
Перевірки Держфінінспекції ще в 2009 році показали, що вагони купувалися за завищеними в 3 рази цінами і завозилися в Україну в обхід, щоб не платити податки. Так, "Укррослізинг" купив 75 вагонів в російських заводів "Вагонмаш" і "Метровагонмаш", ще 25 - у "Крюківського вагонобудівного заводу" з Кременчука. При цьому "Укррослізинг" купував вагони не безпосередньо у російських заводів, а через посередників - фірми "Мервін" і "Буенор", які пов`язували з оточенням Іванющенка.