20 вересня Вищий госпсуд відмовився задовольнити касаційну скаргу ПрАТ "Зовнішньоторговельна фірма "КрАЗ" та лишив без змін рішення Госпсуду Полтавської області від 28.02.2017 і постанову Харківського апеляційного госпсуду від 15.05.2017 (справа №917/59/17), якими було задоволено позов ліквідатора банку «Фінанси та кредит» до ПАТ "АвтоКраз" (іпотекодавець) та звернуто стягнення на предмет іпотеки шляхом визнання права власності на нього за банком «Фінанси та кредит» в рахунок часткового погашення боргу ПАТ "Зовнішньоторговельна фірма "КрАЗ" (позичальник) за договором мультивалютної кредитної лінії №1201м-01-07 від 28.09.2007, яка (заборгованість) на 01.12.2016 складала 489,6 млн грн.
Спірний предмет іпотеки, власником якого є ПАТ «АвтоКрАЗ», - це майстерня з відкритим майданчиком для випробувань за адресою: Полтавська область, місто Кременчук, вул. Київська, 62, площею 349,6 кв.м.; будинок з побутовими приміщеннями механічних майстерень колишнього БУ "Прмбуд" за цією ж адресою площею 689,7 кв.м.
Як писав Finbalance, сукупний обсяг позовних вимог банку «Фінанси та кредит» до групи «КрАЗ» (підконтрольна нардепу Костянтину Жеваго, який був також власником банку «Фінанси та кредит») перевищує 3 млрд грн.
Так, 11 травня Харківський апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу ПАТ «АвтоКрАЗ» та лишив без змін рішення Госпсуду Полтавської області від 07.02.2017 (справа №917/2093/16), згідно з яким підприємство має погасити борг перед банком «Фінанси та кредит» на 941,6 млн грн (на підставі договору про кредитну лінію №1238м-08 від 13.02.2008).
23 травня Харківський апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу ПАТ «АвтоКрАЗ» та лишив без змін рішення Госпсуду Полтавської області від 02.03.2017 (справа №917/2059/16), згідно з яким ПАТ «АвтоКрАЗ» має погасити борг перед банком «Фінанси та кредит» на 307 млн грн (на підставі кредитного договору №1270-08 від 03.10.2008).
07 червня Харківський апеляційний госпсуд відмовився задовольнити апеляційну скаргу ПАТ "Полтавський автоагрегатний завод" та лишив без змін рішення Госпсуду Полтавської області від 09.02.2017 (справа №917/1383/16), яким стягнуто солідарно з ПАТ "АвтоКрАЗ" і ПАТ "Полтавський автоагрегатний завод" на користь банку «Фінанси та кредит» борг за кредитним договором №1250-08 від 03.06.2008 в сумі 112,7 млн грн та ще 14,8 млн грн – за кредитним договором №1455v-13 від 01.02.2013.
01 червня Госпсуд Полтавської області задовольнив позов ліквідатора банку «Фінанси та кредит» (справа №917/405/17) та вирішив стягнути 219,9 млн грн з ПрАТ «Авторадіатор» та ще 10,5 млн грн – солідарно з цього підприємства і ПрАТ «АвтоКрАЗ» (як поручителя) на підставі кредитного договору №1269-09 від 10.02.2009.
06 червня Госпсуд Полтавської області задовольнив позов ліквідатора банку «Фінанси та кредит» до ПАТ «АвтоКрАЗ» (справа №917/2094/16) та в рахунок часткового погашення заборгованості ПАТ «Зовнішньоторговельна фірма КрАЗ» перед банком «Фінанси та кредит» за договором про мультивалютну кредитну лінію №1096м-01-08 від 19.07.2006 (яка, згідно з судовими матеріалами, за період з 19.07.2006 по 31.10.2016 становила 793,2 млн грн) вирішив звернути стягнення на предмет іпотеки, що належить ПАТ «АвтоКрАЗ». Йшлося про невеликі вбудовані приміщення (у т.ч. магазин, овочесховище, їдальню, компресорну станцію тощо), які розташовані в м. Кременчук Полтавської області за адресами вул. Ватутіна, 7; вул. Київська, 62; вул. Київська, 63 шляхом проведення прилюдних торгів за початковою ціною 38,8 млн грн.
При цьому Госпсуд Полтавської області розглядає ще, принаймні, дві справи за позовами ліквідатора банку «Фінанси та кредит» до структур, пов’язаних з групою «АвтоКрАЗ»:
- №917/2033/16: до ПАТ "АвтоКрАЗ" і ПАТ "Зовнішньоторговельна фірма "КрАЗ" про стягнення солідарно 232,4 млн грн (по договору про відновлювану кредитну лінію №1494-14 від 20.03.2014);
- №917/2079/16: до ПАТ "АвтоКрАЗ" і ПАТ "Ужгородський турбогаз" про солідарне стягнення 136,6 млн грн (за договором про мультивалютну кредитну лінію №1199м-01-07 від 28.09.2007).
Як писав Finbalance, 01.02.2017 Печерський райсуд м. Києва в рамках кримінального провадження №12015100010000279 (щодо сумнівних операцій банку «Фінанси та кредит») наклав арешт на низку об’єктів нерухомості, що належать ПАТ «АвтоКрАЗ», ПрАТ «Росава» і ПАТ «Стаханівський вагонобудівний завод» (основним бенефіціаром також вважається К. Жеваго).
Слідчі Генпрокуратури в рамках кримінального провадження №42017000000001693 щодо сумнівних операцій банку «Фінанси та кредит» (у т.ч. кредитування пов’язаних осіб) звертали увагу, що на 15.05.2017 низка підприємств з групи «КрАЗ» мала прострочену заборгованість перед банком по тiлу кредиту в таких сумах: ПАТ "Авто КрАЗ" (колишня назва - ВАТ ХК «АвтоКрАЗ») – 639,9 млн грн та 287,7 млн грн; ПАТ "ЗТФ "КрАЗ" – 224,7 млн грн.
Довідково
За даними НБУ, сукупний обсяг інсайдерських кредитів у портфелі банку «Фінанси та кредит» — близько 22 млрд грн (76% портфеля). Балансова вартість активів "ФіК" становила 45,1 млрд грн, але оцінювачі ФГВФО оцінили їх у 9,9 млрд (22% від "номіналу").
За даними Фонду гарантування, на 01.09.2017 вкладникам банку "Фінанси та кредит" у рамках гарантійної суми виплачено компенсацій на 9,92 млрд грн (сумарні виплати становитимуть 10,5 млрд грн).
Згідно зі звітністю ліквідатора банку, на 01.04.2017 позичальники погасили борги лише на 436,7 млн грн, реалізація майна банку принесла 99,3 млн, інші надходження — 238,6 млн грн.
Таким чином, гарантійні виплати здійснювалися насамперед за рахунок емісійних коштів Нацбанку, що монетизував держоблігації, надані Мінфіном для ФГВФО у вигляді позик, а також видав Фонду власні кредити.
Раніше повідомлялося, що є рішення (іноді й апеляційної інстанції) про стягнення на користь банку "Фінанси та кредит" 563 млн грн із ПАТ "Кременчукм`ясо"; 399 млн грн — із ПАТ "Готель "Салют"; 358 млн — із ТОВ "Комсомольська когенераційна компанія"; 168 млн — із ТОВ "Ворскла сталь"; 105 млн грн — із ПАТ "Білоцерківська теплоелектроцентраль" тощо.
У матеріалах кримінальних проваджень про сумнівні операції "ФіК" наводилися дані й про видачу банком позик для ПАТ "Стахановський вагонобудівний завод", ТОВ "Торговий дім Вагонзавод", ПАТ "Херсонський завод карданних валів", ПАТ "Київський суднобудівний-судноремонтний завод", ТОВ "Схід-Руда", ТОВ "ФК "Факторинг" тощо.
Про авто, яхту, літак і вертоліт, які можуть належати К. Жеваго, читайте в матеріалі сайту dubinsky.pro.
Про спроби гірничо-збагачувальних комбінатів Жеваго переконати суди, що вони не пов`язані зі збанкрутілим банком "Фінанси та кредит" Жеваго читайте тут.
Про втрату Фондом гарантування поруки компаній з групи "Росава" (пов`язана з К. Жеваго) по низці боргів перед банком "Фінанси та кредит" див. тут.
Про відстрочки на виплату боргів, отримані фармкомпаніями К. Жеваго, читайте тут.
Про картковий борг Жеваго перед "Фінанси та кредит" на 8,3 млн грн див. тут.
Про боргові вимоги НБУ до структур К. Жеваго див. тут.
Про судове рішення, згідно з яким К. Жеваго мав виплатити вкладниці банку "Фінанси та кредит" 1 млн грн читайте тут.
Про підозри ГПУ щодо змови посадових осіб НБУ та банку "Фінанси та кредит" при видачі рефінансування читайте тут і тут.
Про кримінальне провадження прокуратури щодо можливого виведення коштів з банку "Фінанси та кредит" на користь власника ТРЦ "Гуллівер" див. тут і тут.
Про висновки Вищого адмінсуду, що НБУ не реагував адекватно на проблеми банку "Фінанси та кредит" див. тут.