Потреба у фінансуванні професійно-технічних училищ, яку не здатні забезпечити на сьогодні місцеві бюджети, складає 1,2 млрд. грн. Проте досвід європейських країн показує, що бюджетні кошти – не єдине джерело фінансування професійної освіти. Про це заявив міністр фінансів Олександр Данилюк на зустрічі урядовців з представниками бізнесу, повідомляє прес-служба Міністерства фінансів.
"Налагодження сучасної системи підготовки професійних кадрів, рівень яких не потребуватиме додаткових видатків на перенавчання чи підвищення кваліфікації, лежить у площині інтересів роботодавців. Тому участь роботодавців у співфінансуванні ПТУ може стати оптимальним рішенням для розв`язання проблем фінансування профтехосвіти. Ми цілком усвідомлюємо, що держава має зробити крок назустріч тим підприємствам, які долучаться до такої ініціативи", - зазначив Олександр Данилюк.
Міністр освіти і науки Лілія Гриневич запропонувала об`єднати зусилля міністерств і роботодавців, щоб вибудувати єдину оптимальну систему професійної технічної освіти та уникнути дублювання функцій чи створення паралельних систем освіти. «Принциповим питанням для нас у рамках професійно-технічної підготовки фахівців є збереження державного фінансування загальної середньої освіти. Інша річ, що професійно-технічний компонент навчання може дофінансовуватися за рахунок державних програм, регіонального замовлення (від областей та міст) або галузевого замовлення (установ, підприємств, компаній). Зараз обласні державні адміністрації мають подати Міносвіти свої регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти. Тоді ми зможемо побачити загальну картину по Україні, прийняти рішення щодо оптимізації мережі, зняти дублювання спеціальностей», – наголосила Лілія Гриневич.
Присутня на заході керівник програм Європейського Фонду освіти Маргарета Ніколовська зауважила, що питання недофінансування закладів професійного навчання є проблемою, яка потребує часу і залучення різних сторін.«Діалог між компаніями і системою освіти є необхідним, адже така співпраця приводить до розвитку як громадян, так і країни», - сказала Маргарета Ніколовська.
«Представники компаній-роботодавців також відзначили велику кількість проблем у системі професійно-технічного навчання, зокрема, невідповідності обсягів та напрямів профтехосвіти потребам економіки та ринку праці та відсутність стандартів і критеріїв професійного навчання, які б забезпечили якісну підготовку висококваліфікованих кадрів і задовольняли попит роботодавця. У цілому представники бізнесу відзначили необхідність в умовах складної економічної ситуації ретельно зважувати рентабельність підготовки робочих кадрів, та висловили готовність долучатись до їхньої підготовки і співпрацювати з органами державної та місцевої влади», - йдеться в повідомленні Мінфіну.